На конкурса International Engine Award of the Year 2007, наричан още „Оскарите за двигатели”, BMW взе трофеите в седем от общо дванайсет категории. Отличия си извоюваха също VW, Toyota и Porsche.
Само бензиновият битурбомотор на BMW 335i грабна цели три награди. Той беше обявен за "Най-добър двигател на годината", за "Най-добър нов двигател" и за "Най-добър двигател с кубатура между 2,5 и 3,0 литра".
С титлата "Най-икономичен двигател" се окичи 1,5-литровото хибридно задвижване на Toyota Prius. За "Най-добър свръхмощен двигател" пък беше определен V10-моторът на BMW M5, който спечели и наградата "Най-добър двигател с кубатура над 4,0 литра".
В категорията на малките двигатели с работен обем до един литър спечели двигателят на Toyota Aygo, който се използва и при Citroen C1 и Peugeot 107. Трофеят в категорията между 1,0 и 1,4 Liter литра отиде при 1.4 TSI на VW. Победителят в класа между 1,4 и 1,8 литра е разработеният в сътрудничество между BMW и PSA е 1,6-литровият турбодвигател, познат от Mini и Peugeot 207.
В класа от 1,9 до 2,0 литра безапелационен победител стана двигателят 2.0 TFSI на концерна VW. „Оскар” в категорията 2,0 - 2,5 литра взе 2,5-литровият шестцилиндров бензинов мотор на BMW. За най-добър мотор с работен обем между три и четири литра беше избран 3,6-литровия турбодвигател на Porsche 911 Turbo.
International Engine of the Year Awards се представлява от изданието Engine Technology International. В журито на конкурса участват 62 водещи автомобилни журналисти от 30 държави.