Марката показа в Париж субкомпактния хечбек A1 с турбодвигател с мощност 200 к.с.
Audi представи второто поколение на субкомпактния хечбек на немската марка. Дължината на новия модел е 4,03 м, а широчината е 1,74 м. От самата компания наричат хечбека "идеалния спътник за градския живот". Продажбите на автомобила в Европа се очаква да стартират в края на тази година.
Audi A1е построен върху модулното шаси на концерна Volkswagen - MQB A0. Същата архитектура е в основата на VW Polo и Seat Ibiza. Използването на тази архитектура дава възможност за увеличаване на габаритите на версията на модела с пет врати. Така свободното пространство за краката на пътниците на задния ред е нараснало, а обемът на багажното отделение е по-голямо с 65 литра - до 335 литра.
Базовата версия на новия модел е оборудвана с трицилиндров бензинов двигател с работен обем от един литър. Мощността на мотора е 95 к.с. и 118 к.с.. Освен това клиентите имат на разположение 1,5-литров турбодвигател със 150 к.с. Трансмисиите са шестстепенна механична или седемстепенна роботизирана с два съединителя.
Топ модификацията на A1 (40 TFSI) е оборудвана с двулитров турбодвигател с мощност 200 к.с., работещ само с шестстепенна скоростна кутия S tronic. През 2019 г. моделът ще покаже пълноценна "гореща" версия S1 с агрегат с мощност 250 к.с. и задвижване на всички колела. Не са предвидени дизелови мотори за новия A1.
Хечбекът се превръща в един от най-добре оборудваните и технически модерни автомобили в своя клас. Базовото оборудване на автомобила включва фирмено изцяло цифрово табло с 10,25-инчов дисплей. За малкия градски автомобил е достъпен мултимедийният комплекс MMI Touch със сензорни екрани, с разпознаване на гласови команди и въвеждане на ръкописен текст - подобно на новия флагман A8.
Водачът има на разположение полуавтоматична система за управление с възможност за разпознаване на автомобили, хора, животни и други предмети на пътя, както и адаптивен круиз контрол, който работи при скорост до 200 км/час. Списъкът с наличното оборудване на A1 включва още адаптивни амортисьори, а топ версиите на модела могат да бъдат оборудвани с подобрено окачване със спортни настройки.