Производителят е оскъден по отношение на техническите подробности преди премиерата
В поредицата от варианти на „осмия“ Golf вече има модификации GTI, GTE и GTD, Variant и Alltrack, GTI Clubsport и TGI. Може би най-вълнуващата буква липсва - R. И така Volkswagen определи премиерата на "горещия" модел със задвижване на всички колела за 4 ноември. Производителят е оскъден по отношение на техническите подробности, като говори само за четирицилиндров турбо двигател 2,0 EA 888 и за иновативно задвижване на всички колела със селективен контрол на въртящия момент на задния мост. Той се контролира от новия Vehicle Dynamics Manager, който е тясно интегриран с други елементи на шасито, като електронна имитация на заключване XDS на предната ос и адаптивното шаси на DCC.
Заедно с информацията немците публикуват тийзър - първото официално изображение на “горещия” хечбек. Няма какво да се каже за него, с изключение на новото лого R в центъра на петата врата (украсен е по същия начин, например, Tiguan R). Обикновеният голф има надпис Golf точно под емблемата на марката.
Само преди няколко дни, новият Golf R бе видян на Северната дъга на Нюрбургринг: окончателната настройка продължава дори няколко дни преди дебюта на автомобила (видео - следвайте връзката).
Предварителните числа показват 333 к.с. за Golf R. и максимален въртящ момент 400 Нм или повече. Пускането през юни на Arteon R обаче, при което четирицилиндровоя турбо агрегат генерира 320 к.с. и 420 Нм, което ни кара да се замислим дали Golf R ще получи същата настройка? Във всеки случай това ще бъде стъпка напред в сравнение с предишното поколение R (300-310 к.с., 380-400 Нм, в зависимост от годината и месеца на производство). Виждали сме и прототип на Golf R с каросерия комби на тестове, но най-вероятно ще излезе по-късно.