Окачването може да се превърне във водеща тема преди началото на сезон 2017
FRIC системите провокираха серия от полемики през 2014 г., след което ФИА наложи забраната им. Тяхната цел е да осигурят по-добро аеропритискане посредством модифициране на окачването. При компресия на предната ос част от усилието се прехвърля към задната и обратното чрез хидравлично-механични системи, което гарантира по-стабилна аеродинамична платформа.
Усъвършенстваните версии обвързваха не само предната и задната ос, но и двете страни на автомобила. Тази концепция обаче не се хареса на ФИА и тя наложи забрана върху използването й, тъй като според последната директива подобни системи условно се тълкуват като подвижен аеродинамичен елемент.
Въпреки това според последните слухове дори и през миналия сезон отборът на Mercedes е използвал подобна система, при която обаче няма директна връзка между предната и задната ос. От Ferrari отправиха запитване към ФИА относно легалността на този подход. Обикновено подобни разисквания се правят с идеята ФИА да даде зелена светлина на даден прийом, който не си противоречи с правилника, но е резултат на умело тълкуване. В случая обаче е по-вероятно Скудерията да няма готовност да интегрира подобна система в своя автомобил, а да преследва забраната на тази, която Mercedes използва.
Първоначалният отговор на ФИА бе, че системата противоречи на правилника. Това обаче не прекрати дебатите относно този тип окачване, а напротив. Според британските медии техническите директори на отборите са дискутирали с Чарли Уайтинг въпроса за легалността на системата, но така и не са постигнали консенсус. Била е обсъждана дори и идеята за връщане на активното окачване във Формула 1.
При това положение вероятно ФИА ще излезе с нова директива, която може да накара отборите да модифицират съществено своите автомобили преди началото на сезона, ако окачванията им не отговарят на нея. Директивата дава единствено напътствие, като крайната дума имат стюардите на всяка надпревара или Международният апелативен съд на ФИА. Ако Уайтинг обаче се произнесе против подобни системи, е много малко вероятно отборите да продължат да ги използват на своя глава заради риска от контестации.