Кобаяши е помислил един от пилотите за маршал в питлейна
Toyota 7 водеше убедително в десетия час от надпреварата, но на пистата излезе автомобил за сигурност, след като Оливие Пла (Ford 66) изкара сериозно количество чакъл на пистата заради пилотска грешка. Камуи Кобаяши влезе в бокса, автомобилът му бе обслужен, след което се върна на питлейна и остана да чака в колоната от автомобили зелената светлина на изхода.
Според тим шефа на Toyota Паскал Васлон в този момент Кобаяши е стартирал и гасил автомобила си на няколко пъти, което на свой ред е довело до прегряването на съединителя. Причината да го направи е бил пилотът на Algarve Pro Racing Венсан Капийер, който е окуражавал японеца с жестове. Кобаяши обаче го е объркал с маршал, даващ сигнал да запали двигателя.
На видеоповторенията се вижда, че наистина има човек, който маха пред автомобила на японеца. Капийер също потвърждава информацията. „Исках да окуража водещия автомобил”, коментира французина. „Чакаше светлините само на няколко метра от моя бокс. Беше спонтанна реакция. Стюардите ме глобиха за този жест и аз признах, че не е бил уместен. Съжалявам за това.”
Абсурдно е обаче вината за провала на Toyota да се хвърля изцяло върху Капийер, тъй като японците имаха още два автомобила на пистата, които също се провалиха, а и неколкократното стартиране на двигателя не е нетипична ситуация за състезания от ранга на „24-те часа на Льо Ман”.
Междувременно стана ясно, че Vaillante Rebellion Oreca 13 (Нелсиньо Пикет, Матиас Беш, Дейвид Хайнемайер Хансон) е дисквалифициран и третото място в генералното класиране е присъдено на втория автомобил на Jackie Chan DC Racing (Дейвид Ченг, Тристан Гоменди, Алекс Бръндъл).
Причината е отворът, който бе направен на задния капак на шасито на Oreca в края на състезанието. Посредством него механиците достигаха директно до стартера, чийто бендикс на моменти блокираше. Този отвор не присъства в хомологацията на автомобила.