Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Немците адаптират аутобан за безпилотни автомобили

29.01.2015 11:23
Немците адаптират аутобан за безпилотни автомобили

Магистрала A9 (Берлин -Мюнхен) ще бъде оборудвана със съответна инфраструктура: сензори и комуникационни системи „път-автомобил”

Министерството на транспорта на Германия възнамерява тази година да започне първия по рода пилотен проект на магистрала, адаптирана за автономни превозни средства. По-точно, агенция Bloomberg пише, че става дума за оборудване на магистрала A9 (Берлин – Мюнхен) със съответната инфраструктура: сензори, комуникационни системи „път-автомобил” и така нататък. По този начин властите правят крачка към автомобилните производители, които от доста време работят върху темата безпилотни автомобили.

Най-пресният пример за безпилотен автомобил от Германия е концептът Mercedes F 015, показан наскоро в Лас Вегас и Детройт. Демонстрационният автомобил F 015 неслучайно дебютира отвъд океана. Именно там, само в Съединените щати все още се провеждат най-амбициозните тестове с коли-роботи по обществените пътища и дори правят състезания с такива превозни средства. И още нещо, в много от проектите на европейските автономни автомобили ключови партньори най-често са американски университети, чиито експерти работят върху алгоритмите за безпилотни коли.

Известно е, че тестове с автомобили-роботи по обществени пътища и градски улици многократно са извършвани от различни фирми и в различни страни. Но много малко са примерите, в които изследователите говорят за паралелно адаптиране на пътищата в такива коли или за необходимостта от прилагане на такива комуникационни стандарти, като Car2Car на държавно ниво и създаване на подходяща инфраструктура.

Дългогодишен опит с безпилотни превозни средства  има компанията Volkswagen. Производителят на автомобили създаде експериментални леки автомобили, които успяха да изкатерят планината Пайкс Пик, да се движат в кръгово движение, в задръствания в града и извън града, по магистрали.
Най-новото постижение в тази серия от експерименти е автономният 900-километров пробег на робота, базиран в Audi A7, между Силоконовата долина и Лас Вегас, приключил на 5 януари 2015.

Така че германците ще осъществят държавен проект в тази област (с подобна инициатива, между другото, наскоро излязоха и британците). Прессекретарят на немското министерство на транспорта Инго Стратер смята, че непрекъснатата "комуникация" магистрала и автономни превозни средства ще повиши безопасността и ще доведе до намаляване на задръстванията. Първите тестови модели могат да се появят на магистрала A9 още през тази година.

Коментари
comments powered by Disqus