Моделът 320 е бил собственост на спътницата на Адолф Хитлер
Българският автомобилен клуб ретро организира годишната си проява, което изпълни с наслада сърцата на любителите на автомобили
Въпреки студа на 31 май, две дни след Спасовден, хиляди софиянци изпълниха площада пред “Александър Невски”, за да видят истински автомобили шедьоври. За своята 25-годишнина на жълтите павета клуб “Ретро” събра около 250 коли, някои от които струват много повече от чисто нови лимузини.
Уникален Mercedes, реставриран в продължение на повече от десетилетие от варненец, обра овациите. Моделът 320 е бил собственост на спътницата на Адолф Хитлер Ева Браун, кълне се собственикът на кабриолета, произведен през 1936 г. Всичко по този автомобил е оригинално, а съдейки по историята му, цената му е непредвидима.
Без изящни детайли и съвършенство на реставрацията, но не по-малко уникално е и BMW, с което легендарният ни рали състезател Димитър Соколов е участвал в състезания. BMW 319-1 e произведен в град Айзенах през 1936 година, специално за българския спортист. Двигателят е с работен обем 1,9 литра, карбураторите са три, цилиндрите - 6, разполага с 55 конски сили мощност, а максималната скорост е 150 км/ч. Фен на ретро возилата разпалено обясняваше, че видял в интернет подобно BMW от същия модел, но не поръчково, да се продава за 32 000 евро.
Хорските очи привлече и една черна Mazda RX-7 от първото поколение, задвижвано от ванкелов двигател. Собственост на Кристиян Желев, произведена е през 1987 г. и има едва 115 хил. км пробег. Такава запазена кола с роторен мотор от същия модел, но бяла у нас има само нигерийският посланик.
Единственият проблем на този уникален мотор, създаден от Феликс Ванкел, е, че няма как да харчи по-малко от 14 литра бензин на сто километра пробег и изобилно количество масло. Иначе работата на двигателя и ускорението е невероятно, доволен е от този RX-7 с повдигащи се предни светлини и джанти, стилизиращи ротора на двигателя собственикът Желев.
Специална част беше отделена на американските автомобили сред които имаше култови Mustang – както от първото поколение, така и по-късни „мъсъл кари“ включително версия с двигател Cobra. Впечатляващ бе зеленият Buick Riviera с така наречената boat tail в релеф на лодка. Сред останалите уникати можеха да бъдат открити VW Костенурка от 1955 година, няколко представителя на военната му версия Kubelwagen, камион Krupp, Citroen Traction Avant от 1947 година в прекрасно състояние, наследникът му DS 19, модели на Mercedes /8 включително купе, W126, Fiat 2300, NSU Prinz с двигател с въздушно охлаждане, прекрасна Isetta с удължена версия, Opel Rekord, уникално Bentley, достойно за Concorso D’Eleganza, още няколко представителя на Fiat и Alfa Romeo. Истински благодарности на Българския Автоклуб Ретро за това че осигурява толкова неповторима радост на мнозина с цената на труда и усилията на много хора.