Марката излиза на пазарите в Китай и Европа с приятен дизайн и върхови технологии
Китайската марка за електрически автомобили Nio празнува себе си всяка година. На Nio Day 2021 беше представен електрически фастбек от среден клас.
NIO твърди, че ET5 може да спринтира от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Що се отнася до пробега, данните на китайското правителство са за 550 км с пакет батерии от 75 кВтч, около 700 км с батерия от 100 кВтч и приблизително 1000 км с батерия от 150 кВтч.
След изключително амбициозен старт и в резултат на това също сериозни финансови проблеми, производителят на електрически автомобили Nio се пренастрои с помощта на огромна финансова инжекция от китайския милионен град Хефей и сега е поел агресивен курс на разширяване. В допълнение към пазарния старт в Европа това включва и значително разширена гама от модели. Двата електрически модела от SUV категорията ET8 и ET6, както и SUV купето EC6, отдавна са утвърдени на вътрешния пазар, а с ET7 през 2022 г. ще бъде добавен нов флагман. Топверсията на елегантната електрическа лимузина с пробег от 1000 км и сменяема батерия поставя технологичната летва изключително високо и се очаква да дойде и в Европа. Снимки и информация за ET7 можете да намерите в галерията.
ET5 се позиционира в сегмента на Model 3
Както при всеки друг автомобилен производител, в сянката на флагман има достатъчно място и за по-масови модели. Китайците показаха как ще изглежда един от тях на т. нар. "Nio Day". Компанията празнува себе си всяка година с голямото автомобилно парти и традиционно използва сцената за представяне на нови модели. През 2021 г. събитието се проведе в Олимпийския спортен център в Суджоу близо до Шанхай. Паралелно със серийния вариант на ET7 следващият нов Nio също отпразнува своята премиера там. Въпреки че китайците не бяха публикували много информация, първите тийзър снимки показваха, че новият електрически модел с полегат покрив почти сигурно ще направи своя дебют в Суджоу. Ако се следва номенклатурата на марката (SUV с четни цифри, шосейни с нечетни цифри), този фастбек би могъл да се нарича ET5 и, основан върху ET7, с оглед на размерите си да атакува пазара в сегмента на Tesla Model 3.
В техническо отношение ET5 би трябвало да използва същата модулна платформа като ET7 и по този начин също да бъде съвместим с все още уникалната система за смяна на батерии. Има някои компромиси, когато става въпрос за асистиращи системи. ET7 се предлага по желание с лазерни сензори (LiDaR) и разполага на борда си с всичко необходимо, за да се движи един ден автономно с ниво 4. Технология като за флагман. ET5 би трябвало да донесе по-малко престиж, но повече продажби. Китайските медии очакват базова цена от около 43 000 евро.
Заключение
Nio се фокусира върху разширяванто. В Китай и Европа. Марката съчетава глобално приятен дизайн с утвърдени автомобилни технологии от утвърдени доставчици и с високотехнологични компоненти от Китай. Това действително може да върши работа в международен план. Особено ако китайците успеят да разгърнат своята система за смяна на батерии в световен мащаб.
Текст: Йохен Кнехт
Снимки: Бернд Конрад, Nio