Nissan представи подробности около бъдещия си електромобил. Прототипът, базиран на Tiida, се задвижва от електромотор и литиево-йонна батерия. Централизираната EV-IT система ще следи всички автомобили с нулеви емисии, произведени от японската компания.
Количеството енергия, което може да предостави литиево-йонната батерия, е 24 кВт/ч. Самият акумулатор е монтиран под пода на автомобила и по никакъв начин не се отразява на пространството вътре в него. От Nissan дори обясняват, че изравненото дъно оптимизира аеродинамичната ефективност на електрическото возило заради по-ниското челното съпротивление.
Електромоторът на Nissan EV генерира 80 кВт или 109 к. с., като въртящият момент от 280 Нм е на разположение на водача още при потегляне. Според официалния пресрилийз той гарантира изключително плавен ход, добро ускорение и бърза реакция при подаване или връщане на газта. Енергията, отделяна при обратно ускорение, се регенерира, благодарение на което електромобилът на японската компания може да измине 160 километра с едно зареждане.
Информационната система EV-IT на Nissan ще поддържа постоянна връзка между централата на компанията и всички електромобили. По този начин Nissan ще получава данни за това как нейните клиенти използват продуктите й, какво количество гориво е спестено благодарение на автомобилите с нулеви нива на вредни емисии и т.н.
Същевременно EV-IT ще информира по всяко време собствениците на Nissan EV за състоянието на техните автомобили дори и от дистанция. Те ще получават информация за заряда на батерията посредством Интернет или директно през мобилния си телефон. Включването на климатика също може да става от разстояние. Ако клиентът не желае да влиза в „Големия брат“ на Nissan обаче, винаги може да деактивира своята система.
Японската компания ще представи своя нов автомобил на 2 август в Йокохама. Неговият дизайн ще е напълно автономен и няма да използва за база някой от настоящите модели. Пазарната премиера за Nissan EV е планирана за 2010 г.
Представените снимки са на електрическия прототип Nissan Cube.