Новите регистрации достигнаха до 1,84 млн. през миналия месец на пазарите на ЕС и EFTA
Марките Nissan, Ford и Fiat отбелязват спад на продажбите в Европа през март, след като регистрациите в цялата индустрия паднаха с 5,2%, вследствие на спада на три от петте най-големи пазара в региона - Германия, Великобритания и Италия.
Новите регистрации достигнаха до 1,84 млн. единици през миналия месец на пазарите на ЕС и EFTA, сочат данните, публикувани днес от индустриалната асоциация ACEA.
Осем от 10-те най-добре продавани автомобилни компании отчитат спад през периода . "Импулсът започва да се забавя на някои пазари и особено в Обединеното кралство", заявиха от ACEA.
Продажбите на Nissan намаляха с 16,3% през миналия месец, Ford - с 14,6%, а марката Fiat - с 13%.
Новите регистрации на Volkswagen Group запазиха същите нива, като основното количество на марката VW бе увеличено с 1,8%, ръст отбелязват Seat - 9,3% и 3,6% при Skoda. Продажбите на Audi паднаха с 9,3%, докато новите регистрации на Porsche отбелязват намаление с 11%.
Групата на PSA регистрира 1,4% ръст за Peugeot и 3,7% спад за Citroen. Продажбите на новопридобитите марки Opel / Vauxhall паднаха до 109 733 броя от 130 462 през март миналата година.
Продажбите на Renault Group намаляха с 3,2%, като марката Renault отчита спад от 7.5%, а Dacia - 11%. От новия спортен автомобил на Renault – Alpine, са продадени 37 автомобила през март.
Продажбите на марката Toyota намаляха и с 6,3%, докато азиатските конкуренти Kia и Hyundai отчитат увеличение съответно с 4,5% и 3,3%.
Марката на BMW също отчита спад от 6,6%, което е по-лош показател от този на Mercedes-Benz, чиито нови продажби са намалели с 1,8%.
Продажбите в Обединеното кралство отчитат намаление с 16% през март, тъй като притесненията на потребителите за Brexit и спадът на продажбите на дизеловите автомоболи доведоха да намаляване на търсенето. Увеличаването на данъците върху превозните средства, което влезе в сила през април 2017 г., доведе и до повече продажби през март.
Германският пазар отчита намаление от 3,4%, тъй като спадът в продажбите на дизелови автомобили се ускори, след като съдът реши, че градовете могат да забраняват превозни средства за справяне със замърсяването. В Италия новите регистрации намаляха с 5,8%, отчасти бяха повлияни от резултатите от последните парламентарни избори в страната.
Новите регистрации за първото тримесечие в ЕС и EFTA отбелязват ръст от 0,6%, най-бавното увеличение след второто тримесечие на 2013 г., когато регионът бе в рецесия.