Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan GT-R (2023): „Той трябва да бъде животно!“

11.11.2021 12:09

Очакваната още през миналата година нова „Годзила“ ще се появи през 2023 г.

Дълго време от Nissan изпращаха противоречиви сигнали относно новото поколение на GT-R и евентуалното му хибридно задвижване. Сега твърдят, че моделът със заводско название R36 ще излезе на пазара през 2023 година – и ще бъде истинска сензация.

Днешният Nissan GT-R съществува от 2007 г., вече 14 години, носи вътрешнофирмено название R35 и е наричан от феновете „Годзила“, кралят на чудовищата. След множество специални модели, извънредни и окончателни издания наследникът на GT-R вече би трябвало да е готов. През 2023 г. Nissan ще изведе на терена GT-R R36 – макар във фирмата все още да няма яснота накъде ще ги отведе техническото и визуалното пътешествие.

„Аз съм тухла!“

И при GT-R Nissan ще си служи с цитати от миналото и в оформлението ще се позовава на по-старите модели Skyline. Японците направиха подобно нещо с новия Nissan Z, който носи силни дизайнерски цитати от 240Z. Това каза шефът на дизайна на Nissan Алфонсо Албайса в кулоарите на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2018 г. Новият Nissan GT-R щял да бъде ориентиран не само към GT-R by Italdesign, който е ограничен до 50 екземпляра с мощност 720 к.с. и цена 900 000 евро. Влияние върху него щели да окажат и дизайнерски елементи от студии и легендарни модели – например от GT-R R32, произвеждан от 1989 до 1994 г.

Още тогава Албайса посочи, че се стреми към ъгловат стил в дизайна: Суперспортният автомобил трябва да е „животно, внушително и доминиращо – не благодарение на крилата си, а по-скоро с визуалната си маса, присъствието и смелостта си“, каза Албайса пред британските медии. Дизайнът му трябва да крещи гръмко: „Аз съм GT-R, аз съм тухла, хвани ме!“ В същия дух той веднъж разкритикува първите скици на своите дизайнери с думите: „По-малко крила, повече тухла“.

V6: да, турбо: да, нова платформа: да, хибрид: ще видим!

А как стоят нещата при задвижването? Това, което е сигурно, е, че новият Nissan GT-R е изграден върху нова платформа и се задвижва от V6 мотор – вероятно с трилитров работен обем. Чисто електрическо задвижване? Нищо подобно! Шефът на Nissan Макото Учинда каза пред Autocar: "Проучваме как можем да го електрифицираме", все пак GT-R е професионален спортен модел без компромиси. „[Nissan] Z е за някого като мен“, каза шефът на Nissan. Но GT-R е професионална машина, която трябва да бъде в крак с бъдещето. Изискванията са високи: Nissan желае да позиционира спортната машина като "най-бързия суперспортен автомобил в света". Това означава, че в списъка с техническите данни би трябвало да фигурират доста повече от 600-те конски сили на текущата версия Nismo – според слухове от кухнята желанието е за 900 к.с..

Не е ясно все още какво задвижване ще използва GT-R след малко по-малко от две години. Следователно навлизаме в сферата на спекулациите: Възможно е това да бъде 3,0-литровият V6 с двойно принудително пълнене от 2015 г. за хибридния състезателен автомобил LMP1 GT-R със системна мощност от над 1400 к.с. Задвижването при него обаче беше свързано само с предните колела, абсурд за GT-R. Като оставим настрана факта, че Nissan в крайна сметка се оттегли от LMP1 поради лошите резултати от тренировките с модела, съответна задвижваща система, но с привод към четирите колела, би била напълно възможна.

Между другото: С Nissan 2020 Vision Gran Turismo японците вече дадоха виртуална представа за хибриден спортен модел. Дори можете да го карате в компютърната игра "Gran Turismo 6" – със 700 конски сили! (Преди това имате възможност да се запознаете с него в нашата фотогалерия.) Съмнително е дали изобщо ще можем да си купим новия GT-R в Европа с нейните ограничителни разпоредби за емисиите. Японците вече заобиколиха нашия континент с новия Nissan Z.

Заключение

Идва новият Nissan GT-R – през 2023 г., това е ясно. Също така е ясно, че ще получи нова платформа, V6 и „тухлен“ дизайн. Останалото е в условно наклонение, въпреки че „бебето на Годзила“ е било планирано още за 2020 г. Короната и непостоянството на бившия шеф на Nissan Карлос Гон вероятно са причинили забавяне с оглед на електрическата мобилност. Така че ще трябва да се задоволим със спекулации още няколко месеца, докато Nissan отново изплаши конкуренцията с новия GT-R. Впрочем тя в лицето на Porsche през последните 14 години стартира три нови поколения на своя 911.

 

Текст: Холгер Витих
Илюстрации: Nissan

Коментари
comments powered by Disqus