Nissan Hi-Cross Concept, който дебютира на автосалона в Женева, демонстрира посоката, в която дизайнът на японската компания ще се развива в бъдеще.
Hi-Cross Concept „разглежда начина, по който Nissan може да затвърди лидерските си позиции на пазара на кросоувърите посредством евентуално разширяване на линията Juke-Qashqai-Murano“, гласи официалното съобщение на японците. По всяка вероятност обаче прототипът, който дебютира в Женева, ще получи своя сериен наследник в лицето на новия X-Trail.
За задвижването на Hi-Cross Concept отговаря хибриден агрегат, който комбинира двулитров бензинов ДВГ с електромотор. За съжаление в официалното съобщение няма никаква информация относно динамичните му характеристики и е уточнено единствено, че те са аналогични на тези при 2,5-литров ДВГ.
Платформата позволява както предно, така и двойно предаване, което ще бъде присъщо и за новия X-Trail. При Hi-Cross Concept трансмисията е безстепенната XTRONIC, но при серийния модел тя ще се предлага успоредно с класическия механичен вариант.
Много е вероятно третата генерация на X-Trail да загърби калните трасета и да се ориентира главно към шосейните изпълнения, като основната му отговорност ще бъде да превозва цялата фамилия и багажа й. Първоначално каросерията ще бъде седеместна, но не е изключено появата и на такава с пет седалки.