Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan изобрети опростена технология за карбон

07.09.2020 12:54
Nissan изобрети опростена технология за карбон

Новата разработка е в унисон с цялостните усилия на компанията да намали разходите

Относително големи части на каросерията, изработени от въглеродни влакна, включително носещи (не вземаме предвид сплитерие или задните антикрила), постепенно проникват в различни пазарни сегменти. От суперавтомобили до седани и дори малки електрически автомобили, макар и засега в премиум марките. Nissan основателно вярва, че ключът към масовото разпространение на този материал е да бъде намалена цената и да се опрости самата технология.

Новата разработка е в унисон с цялостните усилия на компанията да намали разходите, да спести енергия във фабриките и да въведе необичайни производствени процеси.

Компанията е работила с така нареченото инжекционно формоване (RTM и C-RTM), при което смолата се подава във форма, пълна с въглеродни влакна със затворена матрица или не напълно затворена (последвана от компресия).

Японците са разработили метод за точно симулиране на пропускливостта на въглеродните влакна за смола и визуализиране на поведението на техните потоци, използвайки експерименти с температурен сензор в матрица и прозрачна матрица. Освен това компютърът, използвайки две дузини параметри на материала, помага да бъдат определени оптималните места за тънки канали вътре, които ускоряват разпределението на свързващия материал. В резултат на това времето за разработка на инструмента се намалява наполовина, а времето за формоване на една част се намалява с 80% (от десет минути на две). В същото време се изключва производството на няколко експериментални матрици, върху които предварително се проверява еднородността на импрегнирането на част със смола. Това намалява цената на крайния продукт.

Коментари
comments powered by Disqus