Кросоувърът остава верен на себе си и продължава да демонстрира ярка индивидуалност
Във визуално отношение японската марка е решила да не се отказва от екстравагантния дизайн на първото поколение на модела – и с право, тъй като Juke спечели многобройните си фенове именно благодарение на своя самобитен, в някои отношения изключително смел дизайн. При новия модел редица елементи са претърпели еволюционно развитие в посока повече елегантност, а цялостното излъчване на автомобила е станало по-спортно и агресивно. В зависимост от избраното изпълнение, колелата са с диаметър до 19 цола, което заедно с мускулестите пропорции внася допълнителен спортен хъс в осанката на малкия кросоувър.
Juke е пораснал на дължина с осем сантиметра, междуосието е увеличено с цели с 11 сантиметра, а багажникът побира 422 литра – повече, отколкото при голяма част от преките конкуренти. Напълно очаквано, пасажерите на втория ред сега разполагат със значително повече пространство спрямо доволно тясното на втория ред първо поколение, издължената линия на покрива пък носи допълнително място във височина.
Интериорът на японския модел е несравнимо по-удобен, ергономичен и атрактивен от този на предходното поколение. Управлението на климатичната инсталация например е максимално интуитивно, не липсват и удобни ниши и места за предмети. Сензорният екран с няколко аналогови бутона е много удобен във всекидневието. Качеството на материалите е чудесно – особено при по-скъпите версии, в които таблото и други интериорни елементи се открояват в контрастен цвят или пък могат да бъдат покрити с алкантара. Сред висококласните детайли в списъка с допълнителното оборудване задължително трябва да споменем и озвучителната уредба от Bose с високоговорители, които са вградени в интегрираните подглавници на предните седалки.
От Nissan са се постарали доста и по отношение на безопасността – още базовият модел разполага с богато оборудване в тази насока, а върховите версии разполагат дори с адаптивен темпомат, асистент за задръстване и активни намеси в кормилната уредба.
Eдинственият предлаган за модела двигател е еднолитров трицилиндров със 117 к.с. и 200 Нм – гласът му започва да става по-натрапчив едва над 4000 оборота в минута, вибрации също почти липсват. Кормилното управление е приятно стегнато и директно. Изборът от трансмисии включва шестстепенна механична предавателна кутия и седемстепенна кутия с два съединителя – първата носи усещане за повече динамика и контрол при шофиране, докато втората е по-комфортната алтернатива.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Nissan