Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan LEAF: Електронна игра

03.08.2009 09:30

Докато Toyota и Honda работят активно върху хибридните си модели, третият японски гигант – Nissan, направи първата си, но и най-съществена крачка към екомобилността, която трябва да наруши стереотипите в автомобилната индустрия. Тя носи името LEAF и е първият изцяло задвижван от електричество сериен автомобил на Nissan.

„Nissan LEAF е феноменално постижение и с него могат да се гордеят всички служители на компанията”, коментира Карлос Гон, изпълнителен директор и президент на Nissan. „Работихме непрестанно, за да направим това събитие факт – да представим напълно функционален автомобил, който не е с по-ниски нива на вредни емисии, а въобще не отделя такива. Но това е първата стъпка в едно очертаващо се като много вълнуващо пътуване - както за всички хора по света, така и за Nissan и автомобилната индустрия.”

Мощността на литиево-йонната батерия, която LEAF използва, е 90 кВт. Самият акумулатор е монтиран под пода на автомобила и по никакъв начин не се отразява на пространството вътре в него. От Nissan дори обясняват, че изравненото дъно оптимизира аеродинамичната ефективност на електрическото возило заради по-ниското челното съпротивление.

Електромоторът на Nissan LEAF генерира 80 кВт или 109 к. с., като въртящият момент от 280 Нм е на разположение на водача още при потегляне. Според официалния пресрилийз той гарантира изключително плавен ход, добро ускорение и бърза реакция при подаване или връщане на газта. Енергията, отделяна при обратно ускорение, се регенерира, благодарение на което електромобилът на японската компания може да измине 160 километра с едно зареждане. То отнема осем часа при стандартни условия, но 80% от капацитета на батериите може да бъде достигнат при бързия заряд.

Специална информационна система на Nissan ще поддържа постоянна връзка между централата на компанията и всички електромобили. По този начин Nissan ще получава данни за това как нейните клиенти използват продуктите й, какво количество гориво е спестено благодарение на автомобилите с нулеви нива на вредни емисии и т.н.

Същевременно тя ще информира по всяко време собствениците на Nissan LEAF за състоянието на техните автомобили дори и от дистанция. Те ще получават информация за заряда на батерията посредством Интернет или директно на мобилния си телефон. Включването на климатика също може да става от разстояние. Ако клиентът не желае да влиза в „Големия брат“ на Nissan обаче, винаги може да деактивира своята система.

Що се отнася до дизайна, Nissan LEAF е напълно автономен модел с пет врати от C-сегмента. Челните светлини са светодиодни, изтеглени силно назад почти до първата колона. Липсата на двигател с вътрешно горене позволява премахването на класическата радиаторна решетка и монтирането на един-единствен отвор за въздух в дъното на бронята.

И докато предната част е сравнително типична за съвремените автомобили, задната е далеч по-иновативна. Петата врата е заобиколена от масивния спойлер отгоре и двете стоп светлини отстрани, които са решени във формата на бумеранг. Бронята с интегриран дифузор е вдигната силно нагоре и на практика завзема голяма част от пространството на задните калници. Нестандартната визия се допълва и от липсата на изпускателни тръби.

Nissan LEAF ще се появи на пазара в Япония, САЩ и Европа в края на 2010 г. От компанията не съобщават точната цена, но обещават тя да бъде напълно „приемлива”.

Коментари
comments powered by Disqus