В края на тази седмица Nissan представи първия си електромобил LEAF, а днес - и първото му видео.
Мощността на литиево-йонната батерия, която LEAF използва, е 90 кВт. Самият акумулатор е монтиран под пода на автомобила и по никакъв начин не се отразява на пространството вътре в него. От Nissan дори обясняват, че изравненото дъно оптимизира аеродинамичната ефективност на електрическото возило заради по-ниското челното съпротивление.
Електромоторът на Nissan LEAF генерира 80 кВт или 109 к. с., като въртящият момент от 280 Нм е на разположение на водача още при потегляне. Според официалния пресрилийз той гарантира изключително плавен ход, добро ускорение и бърза реакция при подаване или връщане на газта. Енергията, отделяна при обратно ускорение, се регенерира, благодарение на което електромобилът на японската компания може да измине 160 километра с едно зареждане. То отнема осем часа при стандартни условия, но 80% от капацитета на батериите може да бъде достигнат при бързия заряд.
Специална информационна система на Nissan ще поддържа постоянна връзка между централата на компанията и всички електромобили. По този начин Nissan ще получава данни за това как нейните клиенти използват продуктите й, какво количество гориво е спестено благодарение на автомобилите с нулеви нива на вредни емисии и т.н.
Същевременно тя ще информира по всяко време собствениците на Nissan LEAF за състоянието на техните автомобили дори и от дистанция. Те ще получават информация за заряда на батерията посредством Интернет или директно на мобилния си телефон. Включването на климатика също може да става от разстояние. Ако клиентът не желае да влиза в „Големия брат“ на Nissan обаче, винаги може да деактивира своята система.
Nissan LEAF ще се появи на пазара в Япония, САЩ и Европа в края на 2010 г. От компанията не съобщават точната цена, но обещават тя да бъде напълно „приемлива”.