Все повече производители се опитват да свалят излишните килограми на актуалните си модели. Обикновено това се постига чрез използване на олекотени материали. В концепцията ЕА2 Nissan обаче отива по-далеч, заменяйки част от механичните компоненти с електронни.
Steer by WireБазираният на Murano прототип прибягва до електронна връзка между волана и предните колела, което води до спестяване на тегло и пространство в предната част на каросерията. Въпреки че много производители работят върху подобна система, нейното приложение все още е под въпрос, тъй като в някои страни липсата на механична връзка не се толерира от закона. При влизане и излизане от превозното средство воланът на ЕА2 се надига, позволявайки повече свобода на движенията.
Brake by Wire
Спирачната система на автомобила също работи на подобен принцип - вместо усилвател на спирачното усилие, тръбопроводи и хидравлични цилиндри в употреба влизат електрически елементи. Налице отново е повече пространство и понижаване на общото тегло, което от своя страна оправдава инсталирането на по-слаба и съответно по-лека спирачна система.
Shift by Wire
Според Nissan решението води до възможност за вграждане на подвижна централна конзола, което прави салона по-удобен за пренареждане. Японците твърдят, че в следствие на взетите мерки дължината на интериора е нараснала с цели 110 милиметра (2600 мм). Именно заради това автомобилът вече притежава три реда седалки и може да превозва двама пътници повече. За съжаление, данни за общото спестено тегло не бяха оповестени.