На хоризонта се задава нова мания! През последната година продажбите на пикапи в страните от Източна Европа наваксват исторически предопределеното изоставане с гигански крачки и регистрират увеличение в пъти. Играчите със съществена роля на този динамичен
Стремежът към оригиналност и себеизява на типичния западен притежател на пикап не променя безспорния факт, че пикапът винаги е бил и в голяма част от света продължава да бъде пряк наследник на животинските впрягове – 100% утилитарно возило без претенции за престиж и привлекателност. Страните от т. нар. „трети свят” гъмжат от тези непретенциозни четириколесни труженици, из Източна Европа все още сноват полски FSO и нескопосано трансформирани „москвичи”, „вартбурги” и „волги”. Обратната страна на монетата отразява ситуацията в Америка, откъдето пикап-модата започна да превзема и Европа. Пикапите за тези пазари по правило са екстравагантни возила за хора, от чийто бит отдавна са изчезнали лопатата, мотиката и търнокопът...
Макар че във външността и на трите автомобила
не може да се открие неуместен или неугледен детайл, като цяло дизайнът им едва ли може да се окачестви като вълнуващ. Най-агресивни намерения определено са имали стилистите на Toyota – участвалият в теста Hilux бе окичен с необичайни и леко екстравагантни за този клас тръбни „говедоуловители” отпред и впечатляващи прагове отстрани, но странно защо бе лишен от стандартни шини за багажник на покрива. Абсолютен фаворит по отношение на възможностите за превоз на товари и личен багаж е Nissan Navara, който не само разполага с най-голямата като квадратура товарна платформа, но е и единственият, който предлага остроумна система от стабилни подвижни приспособления за фиксиране на товари.
Безспорен първенец по отношение на задвижването е Nissan Navara
с неговия феноменален мотор Мощността от 174 к. с. и максималният въртящ момент от 403 Нм са главните „виновници” за отличната проходимост на пикапа, който преодолява тежките терени с неудържимия устрем на дива коза. Потенциалът на силовото предаванеблясва особено ярко при стъпване на магистрала, където Navara “отнася” 100-километровата граница само след 11,2 сек според заводските данни и едва 10,9 сек според нашите измервания. На второ място като потенциал на двигателя определено се нарежда Mitsubishi L200. Порядъчните 136 к. с. и 314 Нм осигуряват ускорение до 100 км/ч в рамките на 14,6 сек, а подредбата на предавателната кутия и наличието на понижаваща предавка гарантират добра динамика на магистралата (167 км/ч) и повече от прилична тяга при катерене. Toyota Hilux също разполага с 2,5-литров турбодизел, който обаче се представя повече от скромно в сравнение с другите двама японски здравеняци. В заключение можем да кажем, че както при изпитанията на асфалт, така и в тестовете за преодоляване на пресечен терен, най-добро впечатление прави моделът на Nissan.
Текст: аms
Снимки: ams