Има различни начини за оценка на зрителното поле на водача и реакцията му към средата
Nissan Motor обяви началото на Future Road Safety Laboratory, съвместен проект с университета Niigata, университета Kitasato и Sagami Women's University. Те възнамеряват да приложат интердисциплинарен подход и да разгледат въздействието върху безопасността на движението на всички участници, както шофьори, така и пешеходци, като изтъкнат отделни групи - това са деца, възрастни хора, автономни автомобили (тук те се считат за вид шофьори), чужденци. Последното не е изненадващо, тъй като и като пешеходец, и седнал зад волана, в страна с ляво движение посетителят първоначално изпитва известни затруднения поради навиците.
Има различни начини за оценка на зрителното поле на водача и реакцията му към променящата се среда. По-специално, с използването на компютърна графика.
Важна част от такова изследване е изучаването на различни параметри на шофиране в реални условия (комфорт на стойката, преглед и разпределение на вниманието към предметите, реакция и т.н.).
С тази лаборатория Nissan се надява да се доближи до бъдеще без пътнотранспортни катастрофи. Една от основните области на работа ще бъде изследването на по-възрастните шофьори (тъй като японската нация застарява). Когнитивните способности, зрението, координацията на движенията - всичко това се влошава на почтена възраст.
Пример за интердисциплинарната работа на японците през 2015 г. е оценката на видимостта на различни версии на облеклото на тъмно, извършена от модни дизайнери и учени. Отразяващите елементи могат да бъдат органично интегрирани в дизайна на рокли и костюми - сигурни са авторите.
Чрез научаването на много повече за тези аспекти могат да се разработят мерки за противодействие на негативните ефекти - от технологията за асистирани автомобили до упражненията за гимнастика - така че те да могат по-добре да виждат пешеходците. Всичко това „ще позволи на възрастните шофьори да водят здравословен начин на живот за дълго време“. Лабораторията ще използва инфраструктурата на Nissan и университетите, партньорите не планират да я обособят в отделна единица: японците наричат този принцип "виртуални изследователски институти".