Японската компания ще съкрати работни места и ще ревизира моделната си гама
Nissan ще намали производствения си капацитет и моделната гама и ще съкрати около 12 500 работни места по цял свят, за да се върне към печелившо положение.
Главното преструктуриране, за което за първи път съобщи изданието Nikkei Shinbum в Япония, беше потвърдено от компанията по време на публикуването на резултатите от първото тримесечие за финансовата 2019 година. През тримесечния период от април до юни нетните приходи на Nissan паднаха с 94,5% на годишна база, като продажбите намаляват на няколко ключови пазара.
Автомобилният производител съобщи по-рано тази година за 4800 съкращения на работни места, като отбеляза най-ниската печалби за последните почти 10 години.
12 500 съкращения на работни места - около 9% от глобалната работна сила на компанията - ще дойдат в резултат на действията на Nissan за намаляване на световния производствен капацитет с около 10%. Все още не се говори кои от заводите на компанията ще бъдат засегнати.
Освен това Nissan обяви, че ще съкрати моделната си гама с около 10% до края на 2022 г. и ще "насочи инвестициите към световни водещи модели и стратегически регионални модели".
Както при много други автомобилни производители, Nissan ще инвестира главно в бъдещи технологии и твърди, че ще вложи сериозни средства в своята система за автономно управление ProPilot. Междувременно се предвиждат и по-нататъшни инвестиции в автомобили с електрическо задвижване. Японците ще проучат нови бизнес модели, включително услуги за мобилност, които споделят пътуванията.
Бяха посочени няколко причини за спада на печалбата на Nissan, включително световната стагнация на продажбите в САЩ и Европа, колебания в Азия, политическа несигурност, мита, необходимост от инвестиции в електрификацията и автономията, както и частично остаряла моделна гама, включително успешните кросоувъри Qashqai и Juke. По-голямата конкуренция от страна на конкурентните производители в сегмента на кросоувъри също е фактор.
Първоначалните информации предполагат, че по-голямата част от загубите ще понесат работниците извън Япония.
Въпреки че няма специални предупреждения за загуби в операциите на Nissan във Великобритания, по-рано тази година компанията оповести, че отменя предишното си решение да направи наследник на X-Trail в своя завод фабрика в Съндърланд. В резултат на това бяха разкрити стотици нови работни места в английското предприятие.
Междувременно компанията се позовава конкретно на преговорите за Brexit, които подкопават позицията й в Обединеното кралство, макар че намаляването на продажбите на дизеловите автомобили и споразумението за свободна търговия с ЕС с Япония също се считат за фактори. Nissan също така попадна във водещите заглавия на световните медии във връзка с ареста на бившия шеф Карлос Гон, който сега съди фирмата за несправедливо уволнение.
По-рано компанията се ангажира да направи следващо поколение на Juke, което ще бъде представено по време на автомобилното изложение във Франкфурт, и Qashqai в Съндърланд.
През май тази година Nissan съобщи нетна годишна печалба от 319 млрд= йени (2,37 млрд. паунда), което е с 5% по-малко от предходната година. Това е най-ниският показател от 2009/10 г., след началото на световната финансова криза. Компанията също така предупреди, че настоящата година може да бъде по-лоша.