Концептуалният Z Proto наследява дизайна на класическите модели на японската марка
Nissan представя новия си спортен автомобил, наречен Z Proto. По време на онлайн излъчването досега е демонстриран само концептът за бъдещия модел. Прототипът определено ще получи серийно версия, която ще смени автомобила 370Z в моделната гама на японската марка, която е на пазара от 2009 г.
Дизайнът на новия автомобил наследява характеристиките на класическите модели на Nissan. Капакът и LED светлините например напомнят на спортния автомобил 240Z от 70-те. Ярко жълтата боя на каросерията и квадратната решетка също са ясни препратки към ранните модели Z. Спортният автомобил наследявя крилата и светлините от 90-те години 300ZX. Според главния изпълнителен директор на Nissan Макото Учида новият спортен автомобил е "олицетворение на духа на японската марка".
По отношение на габаритите автомобилът може да се сравнява със сегашния 370Z. И така, дължината е 4382 мм, широчината е 1850 мм, а височината е 1310 мм. Новият модел получава 19-инчови алуминиеви джанти, спортна изпускателна система с две кръгли накрайника , както и редица декоративни елементи, изработени от карбон. Салонът разполага с 12,3-инчов цифрово арматурно табло , волан с три спици, голям сензорен дисплей на най-новата информационно-развлекателна система на Nissan и две кожени седалки и алкантара.
Z Proto се задвижва от битурбо V6 бензинов двигател. Японците все още не разкриват мощността на агрегата и динамичните характеристики на спортния автомобил. Сега такъв мотор е монтиран , например, на Infiniti Q50 и Q6, където развива 406 к.с. и 474 Нм въртящ момент. Новият автомобили получава и шестстепенна ръчна скоростна кутия. Алтернатива на това предаване е деветстепенна автоматична трасмисия .
От самата компания заявиха, че "прототипът е почти готов за производство". Премиерата на серийната версия на спортния автомобил ще се състои най-вероятно догодина.
Актуалният Nissan 370Z се задвижва от 3,7-литров V6 бензинов двигател. Мощността на агрегата е 328 к.с. Модификацията с шестстепенна ръчна скоростна кутия използва специален състезателен съединител на компанията Exedy. Също така на клиентите се предлага седемстепенна автоматична скоростна кутия.