Електромобилът постигна крайъгълен камък във времето за Световния ден на EV
500 000-ият Nissan Leaf слезе от поточната линия , точно навреме, за да отпразнува Световния ден на електрическите превозни средства (EV).
Важното събитие бе постигнато в завода на Nissan в Съндърла, който направи 175 000 електромобила Leaf, откакто започна производството на модела през 2013 г.
Leaf е първият в света масово предлаган 100% електрически автомобил и остава един от най-големите продавачи като колическво а Nissan днес. Това е и най-продаваният EV в света, преди да бъде изпреварен от Tesla Model 3 през март.
В момента Nissan продава две версии на Leaf: стандартният автомобил, който е предназначен предимно за градско шофиране, и Leaf e +, който е насочен към пътуващите на по-дълги разстояния.
С батерия 62 кВтч и електрически двигател с мощност 214 к.с., e + предлага пробег от 239 мили по време на тестовия цикъл WLTP - 62 мили повече от стандартния модел с 40 кВтч.
Това също е значително по-голям автономен пробег от Honda E (136 мили) и Mini Electric (144 мили) и всъщност всички негови по-масови конкуренти , освен Renault Zoe (250 мили).
Въпреки популярността си, Leaf не е флагманският EV на Nissan. Вместо това тази чест се пада на наскоро представения SUV Ariya, който ще бъде позициониран над Leaf в гамата на японската компания.
С пробег от 310 мили и вариант с мощност от 389 к.с., Nissan казва, че Ariya ще отбележи „нова ера за електрическите автомобили “, когато излезе в продажба през следващата година.
Leaf и Ariya са ключови за Nissan, тъй като те не само намаляват емисиите на CO2 на Nissan, като по този начин избягват ненатрапчивите глоби в ЕС, но тяхната популярност (очаквана в случая с Ariya) също е от решаващо значение за бъдещето на производителя.
Поради Brexit и други фактори, Nissan публикува първата си годишна оперативна загуба за 11 години през 2019 г., принуждавайки го да приеме мерки за намаляване на разходите като затваряне на фабриките си в Барселона, Испания и Индонезия.
Президентът на Nissan Макото Учида призна, че „спадът на продажбите продължава да тежи върху нашата печалба, тъй като страдаме от застаряващото портфолио и ограниченото разпределение на печалбата от нашите усилия за нормализиране на продажбите“.
Бъдещето на завода на Nissan в Съндърланд също е несигурно. Nissan обаче наскоро се ангажира с предприятието, обявявайки, че възнамерява да запази Съндърланд като производствена база за Европа.