Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan Qashqai: Q-Фактор

12.02.2018 16:11

Първи впечатления от обновената версия на бестселъра

Името продължава да звучи екзотично, а правописът му със сигурност затруднява мнозина дори след десет години на пазара и смяната на две поколения на модела. Но е безспорно едно – Qashqai е забележително попадение за японската компания, чиито 2,3 милиона продажби в световен мащаб говорят сами за себе си. Моделът е и най-продаваният продукт на марката в Европа, което на свой ред дава добро обяснение за дълбочината и качеството на обновлението, с което представената през 2014 година втора генерация на бестселъра ще се постарае да задържи потребителския интерес на фона на засилващата се в този сегмент конкуренция.

Промените във външния дизайн са засегнали цялата предна част – решетка, светлини (изцяло LED по желание), преден капак и престилка и са фокусирани върху постигането на по-внушително и модерно звучене. Новата, подчертана пластика в оформлението на задните светлини също се придържа към тази линия.

Изисканост и тишина

Измененията във вътрешното пространство са още по-сериозни и започват още от многофункционалния волан със скосена долна част, който е по-удобен и предлага по-лесни за обслужване бутони от своя предшественик. Осезаема промяна има и при седалките с ергономична форма и удължена в сравнение с предходния модел хоризонтална част, които осигуряват значително повече удобство особено при пътуване на дълги разстояния. Новата форма на облегалките с вдлъбната конструкция на гърбовете се отразява положително и на удобството на задния ред, където пътниците получават допълнително пространство в областта на коленете.

Невидими с просто око, но също толкова важни за цялостното излъчване на интериора колкото прецизните шевове и висококачествените материи на тапицериите са предприетите мерки за подобряване на шумоизолацията. Благодарение на новите изолационни панели в калниците и вратите и повишаването на дебелината при част от остъкляването, атмосферата в купето на Qashqai може спокойно да съперничи на тази при доста по-престижни и скъпи автомобилни екземпляри. Принос в тази насока безспорно има и новата аеродинамична облицовка на пода на каросерията, която снижава не само аеродинамичния шум, а и съпротивлението, а оттам и разхода на гориво.

Познатото добро равнище на мултимедийната система е повишено допълнително със серийни удобства като цифровия радиоприемник DAB+, а от догодина към електронните системи ще се добави и ProPILOT с автономни функции за движение в натоварен трафик и по магистрала.

На пътя

В областта на двигателите и задвижването няма съществени промени (виж таблицата) - Qashqai бе сред пионерите на днешния кросоувър бум и запазва философията си на универсален боец, предлагащ версии с предно и двойно предаване.
Версията с 1,6-литровия бензинов турбоагрегат е запазила характера си на пестелив и приятен спътник в ежедневието, но вече се отличава с по-добър акустичен комфорт. Манталитетът на четрицилиндровия турбомотор ще допадне на спокойните натури и почитателите на дългите пътувания, но агрегатът е в състояние да осигури прилична тяга и във всяка ежедневна ситуация в града.

Значително по-добре се усещат промените в ходовата част и кормилната уредба – настройките на амортисьорите и пружините са изцяло нови, контактните точки с каросерията са изолирани, а напречният стабилизатор е усилен с цел намаляване на страничните колебания в завоите. Благодарение на модификациите воланът реагира по-прецизно, а като цяло управлението на Qashqai е по-леко и приятно при динамичен стил на шофиране без да прекалява с излишна псевдоспортна твърдост в настройките, които определено се числят към най-доброто в този клас.

Цените на обновения Qashqai започват от 33  590 лева с ДДС (1.2 DIG-T, задно предаване, механична трансмисия) и стигат до 64 940 лева с ДДС за версията с 1.6 dCi с двойно предаване и върхово ниво на изпълнение Tekna +.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Сполучливите промени в дизайна на Qashqai са придружени от задълбочено и внимателно технологично обновление, което осезаемо подобрява динамиката и комфорта в поведението на пътя на компактния SUV модел на Nissan, който продължава да бъде сред най-добре балансираните и универсални като качества представители на този перспективен пазарен сегмент.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Nissan

Коментари
comments powered by Disqus