RE-Leaf използва двупосочно зареждане, за да осигури електричество в зоните на бедствие
Nissan разкри автомобил на основата на Leaf, койтото осигурява мобилно захранване след природни бедствия.
Прототипът на електрическия автомобил, наречен RE-Leaf, е създаден, за да „демонстрира потенциала на електрическите превозни средства при възстановяване при бедствия“.
RE-Leaf използва двупосочно зареждане, не само да съхранява електричество, но и да го връща в мрежата, което му позволява да доставя бедствени зони, които са претърпели прекъсвания.
Модифицираната версия на най-продавания Nissan Leaf - RE-Leaf също се движи със 70 мм по-високо от стандартния автомобил, за да му помогне да се движи по пътища с препятствия или паднали отломки.
Той също така разполага с персонализиран „предпазител на картера“, който предпазва пода на автомобила и по-широките коловози, заедно с персонални арки на колелата и клапи. RE-Leaf се движи на 17-инчови джанти за моторните спортове, оборудвани с офроуд гуми.
От гледната точка на вътрешното пространство Nissan е премахнал задните седалки на Leaf, за да създаде увеличена площ за съхранение, която е отделена от предните седалки с персонализирана клетка за главите.
Отвън е оцветен в кехлибар със сини детайли.
Шефът на електрическите леки автомобили на Nissan Хелън Пери каза: „Концептикато RE-Leaf показват възможното приложение на електромобили в управлението на бедствия и демонстрират, че по-интелигентните и по-чисти технологии могат да помогнат за спасяването на човешки животи и да осигурят по-голяма устойчивост за в бъдеще.“
Спешните служби са все по-голяма част от операциите на Nissan. От 2011 г. Nissan подкрепя възстановяването при бедствия, като осигурява аварийно захранване и транспорт.