Предприятието в Съндърланд ще има капацитет от 20 GWh и ще създаде хиляди работни места
Съобщава се, че Nissan напредва с плановете си да изгради фабрика за батерии във Великобритания през 2024 г., за да подкрепи преминаването си към гама само с електромобили, и може да направи официално изявление по-късно тази седмица.
Позовавайки се на трима души, близки до проекта, Financial Times (FT) съобщи миналия месец, че японският производител е в „напреднали преговори“ с правителството на Обединеното кралство и се очаква да направи официално съобщение за резултатите от дискусиите през следващите месеци.
Сега Sky News съобщава, че японският производител може да стартира официално плановете през следващите няколко дни, а BBC предполага, че това може да бъде обвързано с обявяването на изцяло нов електрически модел.
Говорител на Nissan отказа да даде допълнителни подробности, но каза: „След като установи производството на електромобили и акумулатори във Великобритания през 2013 г. за Nissan Leaf, нашият завод в Съндърланд изигра новаторска роля в развитието на пазара на електрически превозни средства.
„Както беше обявено по-рано, ние ще продължим да електрифицираме нашата гама като част от глобалното ни пътуване към въглеродна неутралност, но в момента нямаме допълнителни планове за обявяване.“
Nissan разширява дейността си в региона Tyne and Wear в съответствие с оглед да превърне Обединеното кралство в най-големия си производствен център извън Япония.
Наскоро тя очерта плановете си да разшири своето съоръжение за производство на батерии в Съндърланд, управлявано от инженерния партньор Envision, за да достави по-големи енергийни блокове за британския Leaf, в съответствие с правилата за външна търговия след Brexit.
Съобщава се, че новата фабрика надвишава мощността от 1,9 GWh на съществуващото съоръжение (въпреки че ще бъде по-малко от 35 GWh в Невада), като производството първоначално работи на 6 GWh и в крайна сметка достига между 18 GWh и 20 GWh.
Предприятието ще се управлява от Envision и FT съобщава, че ще има производствен капацитет от 200 000 единици годишно, създавайки "хиляди работни места".
Източниците на FT твърдят, че Nissan иска подкрепа от британското правителство на стойност десетки милиони лири и да осигури по-ниски енергийни разходи за работата на централата.
Фабриката на батериите на Nissan ще бъде второто подобно съоръжение във Великобритания след откриването на обекта Britishvolt на стойност 2,6 млрд. паунда до близкия град Блит през 2023 г. Проектиран от Pininfarina, този обект се очаква да има капацитет от 300 000 батерии годишно до 2027 г. и да създаде около 8000 работни места на място и във веригата за доставки.
Докато преговорите с Nissan продължават, съобщава се, че правителството на Обединеното кралство също разговаря с "няколко други потенциални гигафабрични инвеститори". Широко разпространено е мнението, че автомобилната индустрия в Обединеното кралство ще стане неконкурентоспособна в световен мащаб без собствени съоръжения за производство на батерии.
Продължават слуховете, че Tesla обмисля собствена фабрика за батерии в Обединеното кралство, въпреки че тази възможност бе отслабена през 2019 г., когато компанията избраа да отвори предприятиев близост до Берлин в Германия (което напоследък е засегнато от забавяне на разрешителните и местна опозиция).
Неотдавнашното посещение в Обединеното кралство от шефа на Tesla Илънн Мъск възроди предположенията, че производственото предприятие на Tesla там отново е на карта, въпреки че той все още не е коментирал публично спекулациите.