Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan ще прави батерии във Великобритания

22.01.2021 11:13
Nissan ще прави батерии във Великобритания

Това означава, че Leaf може да бъде произвеждан там, без да се налагат мита при износа

Nissan ще произвежда EV батерии в Обединеното кралство, за да се съобрази с условията на сделката за Brexit, и се ангажира с бъдещето на своята фабрика в Съндърланд.

Понастоящем батериите за електрическия хечбек Leaf на компанията се произвеждат в Япония и се внасят във Великобритания. Преместването на производството в Обединеното кралство ще означава, че Nissan избягва налагането на мита върху 70% от моделите Leaf, ппроизведени за износ съгласно условията на сделката за Brexit, която гласи, че поне 55% от материалната стойност на превозното средство трябва да идва от Великобритания или ЕС, за да бъдат избегнати санкции.

Пред BBC главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта каза: "Сделката за Brexit е положителна за Nissan. Като най-големият производител на автомобили в Обединеното кралство, ние се възползваме от възможността да предефинираме автоматичното производство в Обединеното кралство."

„Създадохме конкурентна среда за Съндърланд, не само във Великобритания, но и извън нея. Решихме да локализираме производството на батерия с 62 кВтч в Съндърланд, така че всички наши продукти да отговарят на условията [за безмитен износ за ЕС] . Ние сме отдадени на Съндърланд за дългосрочен план при договорените бизнес условия. "

Все още не е потвърдено дали решението ще създаде повече работни места в завода на Nissan в Съндърланд, където 6000 души са пряко заети в производството на електрическия Leaf и кросоевъра Qashqai.

Миналата седмица управляващият директор на Nissan UK Андрю Хъмбърстоун каза на дилърите в цялата страна, че сделката за Brexit "най-накрая ни дава известна сигурност и ни дава възможност да планираме бъдещия успех на нашите колективни операции в целия регион". В случай на Brexitбез сделка, Nissan беше заявил, че не е в състояние да се ангажира с фабриката в Съндърланд, като възможността за високи мита правят износа финансово нежизнеспособен.

Съндърланд стана централен център на европейските операции на Nissan през миналата година като част от плана на компанията да използва алианса, който има с Renault и Mitsubishi. Като част от стратегията се предполага, че Renault може да премести производството на своите кросоувъри Kadjar и Captur - които споделят основите си с Qashqai и Juke.

Според Financial Times Nissan също може да донесе нови модели в Съндърланд. Позовавайки се на хора, запознати с планирането на компанията, FT съобщава, че Съндърланд в момента работи с малко над половината от потенциалния си капацитет и назовава новите X-Trail и Ariya EV като модели, които могат да бъдат произвеждани на местно ниво.

Преди това Nissan отмени плановете си да произвежда  X-Trail във Великобритания през 2019 г., обвинявайки спад в търсенето на дизеловите автомобили и несигурност преди Brexit. Сега компанията заяви, че е доволна" от условията на сделката и планира да разшири производството си в Обединеното кралство, ако решението за X-Trail бъде възстановено.

Коментари
comments powered by Disqus