Технологията включва генератор SOFC с горивни елементи e-Bio Fuel-Cell
Nissan ще създаде нова задвижваща система на базата на горивни клетки тип SOFC (Solid Oxide Fuel Cell), работеща с биоетанол. Според пресслужбата на марката технологията включва генератор SOFC с горивни елементи e-Bio Fuel-Cell.
Елементите е-Bio Fuel-Cell изработват електрическа енергия в генератора SOFC с биоетанол, който се съхранява в резервоара за гориво на автомобобила. От горивото посредством преобразовател се отделя водород, който при взаимодействието с атмосферния кислород се образува електрохимична реакция, която на изхода произвежда електрическа енергия, способна да задвижва електромобила.
За разлика от традиционните задвижващи системи, e-Bio Fuel-Cell използва като източник на енергия SOFC, който се отличава с висока ефективност. Той позволява на електрическия автомобил да постигне автономен пробег, сравним с автомобилите с двигатели с вътрешно горене (повече от 600 км с едно зареждане). Освен това в системата с горивни клетки се използват химикали, които при взаимодействието с кислорода генерират енергия, без да образуват вредни странични продукти.
"При изработването на електрическа енергия в системата на основата на горивни клетки обикновено се отделя въглероден диоксид. Но в системата, работеща на биоетанол, емисиите на СО2 са неутрализирани, тъй като биогоривото се добива от захарна тръстика. По този начин общото количество на въглеродния диоксид на практика не се увеличава", се казва в прессъобщението.