Ако сте ревностни почитатели на японските спортни икони от 90-те години на миналия век, но се прекланяте пред величието на легендарния Nissan Skyline R34 GT-R само от дистанцията на времето, тогава съвсем не всичко е загубено.
Годините и жестоките изтезаващи своите любимци собственици не са успели да заличат блясъка на автомобила, което се доказва с пълна сила от германското ателие JAPO Motorsport.
Специалистите са се посветили във възраждането на придобилия фетишистки статут Nissan Skyline R34 GT-R NISMO Z-tune, от който през 2004 г. компанията NISMO (Nissan Motorsports International) възпроизведе само 20 броя.
За целта германците са последвали подхода на японските си колеги и са подбрали запазен екземляр на класическия R34 GT-R от 1999 г. След усилена работа в продължение на три месеца и половина те преобразяват автомобила „като нов“, но изцяло с оригиналните аксесоари и допълнения на лимитирания NIZMO Z-tune пакет.
JAPO Motorsport дори използва оригиналната и произведена специално за Z-tune боя KY0, специфичните 5-лъчеви 18-цолови колела и полусликове Toyo Proxes R888 с размер 265/35R. Тунерите са запазили почти напълно стандартния интериор на Skyline, като само са модернизирали мултифункционалния екран в купето, сменили са скоростомера с разграфен до 320 км/ч и са облекли всичко в алкантара.
За разлика от леките си резерви в оформлението на вътрешното пространство, германците не са имали никакви задръжки при намесата си под капака. Те подсилват легендарния 2.5-литров редови 6-цилиндров туин турбо RB26DETT, като сменят турбокомпресорите с надути на 1.5 бара GT RS, добавят нови интеркулер, инжектори и запалителни свещи.
В резултат на подобренията двигателят вече генерира далеч по-адекватните за времето 516 к.с. и 597 Нм въртящ момент спрямо стандартните 327 „коня“ и 393 Нм при R34 GT-R. Тези показатели надминават и оригиналния NISMO Z-tune, който разполага с 493 к.с. и 540 Нм.
За да реализират тази мощност на пътя от JAPO Motorsport са използвали съединител на HKS и спирачна система от StopTech с 355-милиметрови дискове отпред. Германците правят промени и по окачването, за да бъде пътното поведение на тяхната рожба още по-добро. Възстановеният автомобил се е сдобил и с плочка с #1 от 20, с каквато разполага и неговият чистокръвен японски първообраз.
Германците не съобщават точната сума за възраждането на Nissan Skyline R34 GT-R NISMO Z-tune, но обявяват цената, срещу която всеки ентусиаст ще може да се върне назад във времето с техния продукт. За пълнофункционална и защитаваща с достойнство името си реплика с над 500 „коня“ сумата от 89 900 евро изглежда напълно резонна.
rado
Пичове колата разполага с 2.6 литров мотор на който обема му е увеличен на 2.8 с по-големи 6 бутални брембо апарати и е с окачване Sachs