Автоматизацията на производството е много стар процес и изглежда постоянен
Стратегията Nissan Intelligent Mobility предполага, че новите модели на компанията ще бъдат свързани, електрифицирани и по-„интелигентни“, а това води до необходимостта от модернизиране на предприятията. Хидеюки Сакамото, вицепрезидент по производството, казва: „Трябва да преосмислим как правим автомобилите си.“ И днес Nissan обяви старта на технологичното преоборудване, което започва с инвестиция от 33 млрд. йени (301 млн. долара) в завода в Точиги. Той е първият, който ще въведе редица иновации до края на 2020 г. По-късно те ще бъдат разпределени в други предприятия на компанията.
Автоматизацията на производството е много стар процес и изглежда постоянен. Компанията просто иска да направи още няколко крачки напред в тази посока.
Японците обявиха, че ще започнат да използват роботи там, където досега не са били използвани поради сложността на задачите: при инсталиране на задвижващата система, прилагане на херметизация и монтаж на тапицерия на тавана.
Монтирането на двигател и трансмисия в автомобил с помощта на подемник е добре известен процес. То изисква участието на хора. Но Nissan разработи автоматизирана палета и универсална система за монтаж на задвижващ агрегат, която позволява процедурата да бъде прехвърлена към автоматизация. Системата измерва в реално време размерите и разположението на двигателното отделение и поставя двигателя на място с милиметрова точност. Комплексът се адаптира към системи с двигатели с вътрешно горене, хибриди, електрически автомобили и е в състояние да монтира 27 различни задвижващи системи.
Опростяване на машинното сглобяване с висока гъвкавост на цялата система, подходяща за производство на голямо разнообразие от модификации, цифровизация и разширена реалност ... Това са насоките на модернизацията на производството.
Още по-интересно е автоматизирането на задачите, изискващи умения. Като нанасяне на херматизация върху каросерията. Задачата на работника включва не просто екструдиране на "пастата" по определен път, но и изравняване с инструмент, което изисква промяна на скоростта на ръката и приложената сила. Сега инженерите шпионираха майсторите как са се справяли и дигитализираха процеса, създавайки програма за движение на манипулатора. По същия начин е измислен метод за монтиране на таванската тапицерия през отвора на предното стъкло. Роботът беше обучен да го постави точно на мястото си. Приложете изчислената сила и проверете дали са закрепени специалните крепежни елементи.
Ще бъде въведен процесът на боядисване на каросерията с брони. Преди това беше отделно, тъй като се провеждаше при различни температури (пластмасата не може да се нагрява много). Боята на водна основа с „желания“ вискозитет направи възможно процеса да се направи нискотемпературен, да се боядисват броните веднага с тялото, да се намалят разходите за енергия и емисиите на въглероден диоксид. Нова спрей кабина събира отпадни бои за употреба другаде.
От Nissan казват, че разширяването на броя на операциите, извършвани от роботи, ще освободи квалифициран персонал за други области. Но също така знаем, че компанията вече е губи средства, поради което възнамерява да намали персонала. Изненадващо тези финансови затруднения не повлияха на решението за преоборудване на инсталациите и оборудването им с по-модерно оборудване, въпреки че това изисква значителни инвестиции