През 1987 г. два такива автомобила с номера 211 и 212 участват в рали Париж - Дакар
През 1986 г. група инженери от техническия център на Nissan (NTCE) в близост до Барселона поставиха началото на смел проект – да подготвят издръжлив дизелов SUV за рали-рейдове на базата на Patrol серия 160. През 1987 г. два такива автомобила с номера 211 и 212 вземат участие в легендарното рали Париж - Дакар.
През 1987 г. дистанцията на рали-рейда Париж - Дакар е 13 000 км. Това беше едно изключително тежко изпитание. От стартиралите 385 леки и товарни автомобила завършиха 98, а от 154 мотоциклета - 26.
Преди 30 години Patrol Fanta Limon с номер 211 бе управляван от Мигел Прието и Рамон Термен. Турбодизеловият двигател с работен обем 2,8 литра и мощност 146 конски сили осигури на тази реклама на Fanta на четири колела да достигне 150 км/ч.
Екипажът с номер 212, уви, се обърна в една дюна и преустанови участието си, но Nissan Patrol Fanta Limon 211 стана първият дизелов автомобил, завършил в Дакар и попаднал в челната десетка, а именно на девето място в абсолютното класиране. Почти 30 години по-късно испанците са замислили да възстановят напълно този Patrol.
Главният инженер на техническия център на Nissan Дарио Фернандес разказва днес, че цялото възстановяване на това легендарно наследство на компанията той и колегите му извършват след работа вечер, през нощта и в почивните дни.
Съдбата на Nissan с номер 212 остава неизвестна, но щастливият 211 попада в частната колекция на Салвадор Кларе и в продължение на десетилетие е показан в малък музей в близост до испанския град Жирона. Там през 2014 г. го намират единственият останал член на екипа през 1987 г., който все още работи в Nissan, техникът Педро Диас Илан и колегите му. Те откриват, че двигателят не може да запали, много детайли са ръждясали, а електрическата система е сериозно повредена от гризачи. Ентусиастите вземат Patrol Fanta Limon в NTCE, за да дадат втори живот на автомобила.
Независимо от това , че проектът е лична инициатива на служителите на Nissan, със средства помогна фондът на Nissan - Performance Innovation, създаден точно за такива нестандартни начинания.
Наложило се автомобилът да бъде изцяло разглобен и внимателно да бъдат реставрирани всички елементи. За щастие, в NTCE са намерили негови оригинални чертежи и сервизни инструкции. Някои части испанците са възстановили от използвани детайли, а някои неща дори са открити в складовете на дилърите на Nissan (за тази цел екипът е пътувал из цяла Европа). Сега работата е завършена.
Възстановеният автомобил, подготвен за фотографиране из Сахара, е показан на снимките с драскотини и вдлъбнатини по каросерията , които умишлено са запазени, като спомен от надпреварата.
Хората на Nissan, както е и замислено, на 1 януари, 2017 - датата на 30-годишнината от старта на това паметно състезание, ще покажат реставрирания всъдеход. До появата на Patrol в Дакар гледаха на дизеловите автомобили с пренебрежение, но след това постепенно започнаха да доминират.