Това трябва да доведе до устойчив растеж, финансова стабилност и рентабилност до 2023 г.
Четиригодишният план за глобална трансформация Nissan Next е разработен да доведе компанията до устойчив растеж, финансова стабилност и рентабилност до края на фискалната 2023 г. Това изисква структурни реформи за намаляване на разходите, елиминиране на нерентабилен бизнес и свръхкапацитет и възраждане на корпоративна култура, дефинирана от думата "нисанство" (или "Nissan-ness"). Планът има две стратегически насоки - рационализация (известна още като преструктуриране с оптимизация) и приоритизиране на основните пазари и продукти.
Основните пазари за Nissan според схемата на алианса са Япония, Китай и Северна Америка. Затова Nissan напуска Южна Корея и премахна Datsun от руския пазар . Какво ще направи компанията с всички останали райони ? От днес тя ги обедини в един измислен регион AMIEO (условно АСЕАН + EMEA), обхващащ 140 пазара с население от около 3,8 милиарда души. Включва Европа, включително Русия, Африка, Близкия изток, Индия и Океания.
От 1 октомври екипът, ръководен от 50-годишния италианец Джанлука де Фики, който преди това оглавяваше офиса на Nissan Europe, управлява AMIEO. Отговорността за маркетинга и продажбите в AMIEO падна върху плещите на французина Гийом Картие (51), който преди това ръководеше региона AMI в Африка, Близкия изток и Индия.
В конгломерата AMIEO Nissan ще предложи 45 автомобила. Основни модели са компактният кросоувър Qashqai, пикапът Navara, всъдеходът Patrol и електрическия Leaf.
„Пренастройката и преориентацията ще ни помогнат да станем по-конкурентоспособни, да подобрим качеството и скоростта на нашите операции и ще ни позволят да прилагаме по-последователно и по-бързо най-новите технологии на нашите клиенти“, казва шефът на AMIEO де Фичи. „Ние превръщаме компанията в по-лека, по-гъвкава и ориентирана към печалба организация. Както винаги, нашите хора ще бъдат движещата сила на бъдещия успех “, добавя маркетологът Картие .