Nissan смята да възроди марката Datsun четвърт век, след като последният неин представител слезе от поточната линия.
Идеята на японската компания е да се възползва от добрата репутация по отношение на надеждността, която марката Datsun има, като успоредно с това атакува нови пазари, без от това да страда имиджа на Nissan. Моделите на Datsun ще се продават в Индонезия, Русия и Индия от 2014 г. и ще се произвеждат в Азия.
Изпълнителният директор на Nissan Карлос Гон оповести новината за възраждането на Datsun по време на визитата си в Индонезия. Компанията планира да инвестира в страната близо 400 милиона долара през следващите две години и да я превърне в един от най-големите производствени центрове на Nissan.
Ако идеята бъде реализирана успешно, алиансът Renault – Nissan ще увеличи драстично влиянието си върху развиващите се пазари. Същевременно другата нискобюджетна марка в лицето на Dacia няма да страда от този факт, тъй като тя ще остане предимно фокусирана върху Европа.