Прототипът с горивна клетка X-Trail FCV, който използва техническата платформа на първото поколение на всъдехода, е подложен на тежки тестови изпитания по Северната отсечка на Нюрбургринг.
С едно зареждане струващият 1,3 милиона евро прототип може да измине около 500 километра благодарение на електромотор, чиято производителност е 90 киловата. Съхраняваният в двустенен цилиндър с налягане от 700 бара водород реагира в горивната клетка с кислород, след което възникналата енергия бива трансформирана в електричество. Според Nissan блокът на горивната клетка вече заема 40% по-малко пространство.
Най-бързата обиколка на прототипа на Северната отсечка отне 11:58 минути, което според производителя е най-доброто постижение за автомобил с аналогичен принцип на задвижване. По време на тестовете валя обилен дъжд, което направи условията доста тежки. Тестовият пилот Франк Айкхолт смята, че при сух асфалт времето за обиколка ще падне с около 30-40 секунди. Максималната скорост на Nissan X-Trail FCV възлиза на 158 км/ч.
В дългосрочен план Nissan планира серийно производство на задвижвани от горивна клетка автомобили. По предварителни планове 2015 ще бъде годината, когато първите серийни модели ще достигнат пазара.