X-Trail вече се предлага с 1,7-литров дизел и 1,3-литров бензинов турбоагрегат
Като базово задвижване за X-Trail на Nissan отсега нататък ще се предлага новият дизел, който от 1,7 литра работен обем извлича 150 к.с. и 340 Нм въртящ момент при 1750 об./мин. Двигателят със самовъзпламеняване се доставя по избор с шестстепенна механична или с безстепенна CVT трансмисия, както и с предно или двойно предаване. Дизелът позволява спринт за 10,7 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 194 км/ч.
Нова е и трансмисията с два съединителя
Като алтернатива на дизела от второто ниво на оборудване Acenta нагоре вече ще може да се поръча 1,3-литров бензинов турбомотор със 160 к.с. мощност, 270 Нм въртящ момент и задвижване на предните колела. Силовото предаване се осъществява от трансмисия с два съединителя (DCT) със седем степени, която за първи път намира приложение в Nissan X-Trail. Бензиновият мотор ускорява X-Trail за 11,5 секунди до 100 км/ч и с него автомобилът достига 198 км/ч.
Двата двигателя, са разбира се, сертифицирани според стандарта Euro 6d-Temp. Новият дизелов вариант ще продава в Германия на цени от 29 450 евро нагоре, а версиите с новия бензинов мотор струват най-малко 31 760 евро. И двата агрегата се предлагат както за петместния, така и за седемместния X-Trail.
Заедно с ъпдейта на моторите при Nissan X-Trail биват актуализирани и системите за безопасност. Предложенията вече включват нов асистент за шофиране със самостоятелно спазване на лентата, както и адаптивен темпомат.
Ули Бауман