Впечатляващ комфорт, модерни технологии и много вътрешен простор
Частичното обновление на модела се разпознава от пръв поглед по новата радиаторна решетка, чиято почти цяла централна част е получила черна повърхност. Наподобяващите бумеранг LED се представят в малко по-редуцирана в сравнение с досега форма, а основните фарове имат нови контури и по желание на клиента се предлагат във вариант, използващ изцяло LED технология. Отзад X-Trail е получил нова графика на светлините, както и по-солидна хромова украса.
Модерна техника
Що се отнася до техниката, моделът традиционно залага на широк арсенал от асистиращи системи. Сред най-интересните предложения в областта са асистентът за автоматично аварийно спиране с функция за разпознаване на пешеходци, както и система за безопасно излизане от места с ограничена видимост на заден ход. От своя страна технологията „Propilot“ показва следващата стъпка на Nissan към автономното шофиране, и в дадени условия е в състояние да поема работата с газта, спирачките и волана.
Базовият модел се задвижва от 1,6-литров бензинов турбомотор със 163 к.с., който е наличен единствено в комбинация с предно задвижване и шестстепенна механична трансмисия. При двата дизелови варианта – 1,6-литров със 130 к.с. и присъединилият се сравнително наскоро в гамата двулитров агрегат със 177 к.с. клиентите могат да поръчат двойно предаване и безстепенна автоматична трансмисия.
От гледна точка на баланс между добри динамични показатели и умерен разход на гориво, масивният X-Trail се представя най-убедително с по-големия от двата предлагани дизела. Дали човек ще се спре на прецизно превключващата механична скоростна кутия или ще предпочете удобството на варианта CVT, е въпрос по-скоро на вкус. За тези, които ще използват X-Trailкато влекач за теглене на прикачен товар, е добре да имат предвид, че ако моделът е оборудван със CVT, пределната маса на прикачения товар е с 350 килограма по-ниска спрямо двата тона, които може да тегли версията с ръчна кутия.
Убедителен върху всякаква настилка
X-Trail е един не само просторен, но и забележително комфортен за дълги пътувания автомобил. Ходовата част е настроена с акцент върху приятната возия и не натоварва пасажерите с ненужна твърдост. Пътното поведение е предвидимо и сигурно, а представянето в пресечен терен е твърде убедително – особено за модел, който прекарва по-голямата част от живота си по асфалтови пътища. Интелигентната система за задвижване на четирите колела ALL MODE 4x4-i също успешно се справя с баланса между ефективност и добро сцепление – водачът може да избира между три режима 2WD, Auto и Lock. Както личи от наименованията им, първият от тях предава теглителната сила на задвижващия агрегат изцяло към предните колела, а при активиране на втория в зависимост от моментната ситуация системата осигурява гъвкаво разпределение на въртящия момент към двата моста – от 100 процента към предния мост до 50 процента към предния и 50 процента към задния. Когато положението стане наистина сериозно, преместването на въртящия се регулатор в позиция Lock „заключва“ съотношението на предаваната към предните и задните колела в съотношение 50 на 50.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Nissan