Стартът е даден. Днес Panasonic Toyota Racing представи новия претендент за титлата TF107. В Кьолн, малко преди да стартира същинската част от тестовата програма на отбора, японската компания официално даде заявка за дебютното състезание в Австралия.
Toyota е единственият отбор от общо единадесетте, който ще стартира новия сезон със същия двигател, със същия доставчик на гуми и със същите официални пилоти. Тази изключителна японска последователност дава увереност на екипа по отношение на бъдещите успехи, които могат да бъдат следствие единствено на опита, натрупан през последните години.
Отборът на Цутомо Томита отново е поставил летвата нависоко– победа през сезон 2007. “Нашата основна цел е да спечелим първата победа”, декларира босът на Toyota. “Още преди година обявихме сериозното си намерение да извоюваме успеха, но не съумяхме да го изпълним. Наясно съм, че останалите отбори също работят на пълни обороти, особено водещите три. Ние имаме петгодишен опит във Формула 1, но все още в сравнение с лидерите сме млад екип и от тази гледна точка очакванията ни са умерени. Но въпреки това не ни е страх да отправим предизвикателството,” добави Томита.
През последната година Toyota не отговори на очакванията, които неимоверно нараснаха след доброто представяне през 2005-а. Представителите на японския тим обаче са убедени, че TF107 ще изведе отбора отново в челото. Фактически това е един напълно нов автомобил, който не заимства елементи от предшествениците TF106 и TF106B.
“Промените по отношение на локацията на отделните компоненти са наистина сериозни,” заявви президентът на отбора Джон Хаует. “При преминаването от V10 към V8 фактически двигателят остана на същата позиция, а шасито и резервоара изпълниха мястото, където се помещаваха двата допълнителни цилиндъра на V10. След като агрегатът бе изместен напред, положихме големи усилия, за да имаме отново голям резервоар. Скоростната кутия е издължена и за първи път използва системата за непрекъсната смяна на предавките,” коментира по време на презентацията Цутомо Томита.
“Усилията ни обаче бяха фокусирани главно върху аеродинамиката, съответно и композицията на шасито бе съобразена с нея. Целият монокок бе коригиран по отношение на височината и стойката. Преди автомобилът бе сравнително нисък, но при TF107 има сериозна промяна. Подобрихме окачването, реализирахме няколко интересни проекта по отношение на горивната система и системата за отделяне на изгорелите газове, което вярваме, че ще ни донесе успех.”
През 2006 година Toyota реши да използва гумите на Bridgestone, което бе добър стратегически ход относно оттеглянето на Michelin. Опитът, който отборът натрупа за изминалия период, може да се окаже твърде полезен. Той е необходимата база, която ще позволи на екипа на Томита да извлече максимална полза от гумите по време на предстоящите състезания.
по материали на Toyota