Предсезонната подготовка започна с най-бърза обиколка за McLaren
Ландо Норис изведе McLaren начело след първия ден от тестовете на пистата „Каталуня“. Днешната сесия бе първата официална поява за новите автомобили, които ще заместят предходната генерация след по-малко от месец в отварящата за сезона Гран при на Бахрейн.
Норис и новият MCL36 показаха завидно темпо още сутринта, когато останаха само на крачка от лидера Шарл Льоклер (Ferrari). По време на следобедната сесия обаче McLaren излезе еднолично начело, като британецът на два пъти подобри резултата си в края на деня с C4 гумите. В самия край на сесията Норис дори влезе в рамките на 1:19 минути, което не бе по силите на нито един от останалите тимове.
Денят обаче не мина гладко за McLaren. Норис спря на изхода на питлейна заради предполагаем проблем в двигателя, но повредата очевидно е била минимална, тъй като в края на деня британците завършиха със 103 обиколки.
101 laps complete. Day one DONE! ✅ #F1Testing pic.twitter.com/P8IWLSLk6r
— McLaren (@McLarenF1) February 23, 2022
Въпреки мащабните промени в техническия правилник първият ден от тестовете в Барселона мина изненадващо гладко. Осем от десетте тима завършиха с трицифрен актив обиколки, като Макс Верстапен натрупа впечатляващите 147. RB18 на Red Bull бе следен с огромен интерес, тъй като на практика дебютира днес, но австрийците така и не дадоха множество възможности за спекулации, тъй като световният шампион остана едва девети.
Ferrari бе на обратния полюс. Шарл Льоклер направи най-бързата обиколка сутринта с новия SF-75, като за разлика от Норис монегаскът използва средните по твърдост C3 гуми. По време на следобедната сесия Карлос Сайнц замести Льоклер и се пребори за третото място също с C3 сликовете.
Джордж Ръсел направи официалния си дебют с Mercedes, финиширайки четвърти, а съотборникът му Люис Хамилтън се завърна на пистата след драматичния финал в Абу Даби миналата година с пето време.
Себастиан Фетел се смъкна от четвърто на шесто място следобед, когато вторият пилот на Aston Martin Ланс Строл пое щафетата, а Юки Тсунода започна подготовката на AlphaTauri със седмо време.
Единствено Alfa Romeo и Haas F1 имаха очевидни технически затруднения в днешния ден. Роберт Кубица направи няколко инсталационни обиколки за отбора от Хинвил сутринта, а титулярът Валтери Ботас допълни към тях 25 следобед. Мик Шумахер (Haas F1) имаше проблеми с пода на своя автомобил и въпреки това изпревари съотборника си Никита Мазепин със секунда и половина.
Резултатите от първия ден от тестовете на „Каталуня“ по никакъв начин не са представителни за разпределението на силите, тъй като повечето отбори работеха по предварително заложените програми и обиколките за време не бяха основна цел. Норис например бе единственият пилот, който записа личното си постижение с C4 гумите. Постоянството и добрите резултати на Льоклер и Сайнц обаче няма как да не направят впечатление и да не вдъхновят феновете на Скудерията, които чакат първата си титла от 2008 г. насам.
Резултати от първия ден на "Каталуня"
- Ландо Норис (McLaren), 1:19.568, C4 – 103 об.
- Шарл Льоклер (Ferrari), 1:20.165, C3 – 80 об.
- Карлос Сайнц (Ferrari), 1:20.416, C3 – 67 об.
- Джордж Ръсел (Mercedes), 1:20.784, C3 – 77 об.
- Люис Хамилтън (Mercedes), 1:20.929, C3 – 50 об.
- Себастиан Фетел (Aston Martin), 1:21.276, C3 – 52 об.
- Юки Тсунода (AlphaTauri), 1:21.638, C3 – 115 об.
- Фернандо Алонсо (Alpine), 1:21.746, C2 – 121 об.
- Макс Верстапен (Red Bull), 1:22.246, C2 – 147 об.
- Валтери Ботас (Alfa Romeo), 1:22.572, C3 – 23 об.
- Александър Албон (Williams), 1:22.760, C3 – 66 об.
- Мик Шумахер (Haas), 1:22.962s, C3 – 18 об.
- Ланс Строл (Aston Martin), 1:23.327s, C2 – 61 об.
- Никлас Латифи (Williams), 1:23.379s, C3 – 66 об.
- Никита Мазепин (Haas), 1:24.505s, C2 – 20 об.
- Роберт Кубица (Alfa Romeo), 1:25.909s, C3 – 9 об.