Настоящият световен шампион при производителите BP-Ford отново ще се включи с пълна сила в битката за двете титли на Световния рали шампионат в края на тази седмица във Финландия. Близо двумесечната почивка в най-атрактивната рали надпревара стана причина за много промени – нов автомобил, нов спонсор и трети официален пилот.
Паузата в Световния рали шампионат бе използвана изцяло за подготовката на новата рали-версия на Ford Focus. RS WRC 07 ще дебютира с помощта на екипажите Маркус Грьонхолм – Тимо Раутиайнен и Мико Хирвонен – Ярмо Лехтинен във Финландия на 2 август. Автомобилът е еволюция на изключително успешния модел от 2006 година, който спечели 12 от общо 25-те старта, в които участва. Основните области, към които са насочени промените, са двигателят, каросерията и максималното олекотяване на част от компонентите.Другият основен коз на BP-Ford в надпреварата за световните титли е новият спонсор на отбора - туристическата администрация на Абу Даби (ADTA). Автомобилите на тима ще получат нова цветова окраска с логото на емирството. Като част от договора за партньорство, към Грьонхолм и Хирвонен ще се присъедини и екипажът Халид Ал-Касими - Ники Бийч, който е временен водач в шампионата на ФИА за Близкия изток. Той ще вземе участие в четири от общо осемте старта, които остават до края на сезона, но с автомобил версия 2006.
BP-Ford потегля към Финландия с преднина от 28 точки на върха във временното класиране при производителите спрямо основния конкурент за титлата Citroen благодарение на четирите победи от първата половина на сезона. При пилотите начело е Грьонхолм, който има аванс от девет точки спрямо Себастиен Льоб. Трети е Мико Хирвонен. Победата във Финландия, едно от най-специфичните състезания в календара, е от особено значение за целия отбор, тъй като може да се окаже решаваща относно крайния изход и в двата шампионата.
Макадамовите скоростни отсечки на рали “Финландия” са изумително бързи. Пилотите, израснали на този тип настилка, имат предимство спрямо “пришълците”, които се нуждаят от няколко години практика преди да се включат в битката за титлата. Двата основни екипажа на BP-Ford разполагат със сериозно предимство в тази насока, тъй като са родом от Финландия. Те ще получат подкрепата на местните фенове, които ще окупират териториите около града-център на надпреварата Юваскюла.
Широките, твърди пътища са гладки като маса за билярд. Те гарантират смразяващи дъха скорости. През миналата година състезанието бе спечелено със средна скорост от 122,06 километра в час. От техническа гледна точка изискванията са огромни. Прецизното управление на автомобила и смелостта са най-важните фактори за победата. Впечатляващите скокове често прикриват последващите завои, което означава, че записките трябва да са напълно безгрешни.
Грьонхолм е всеизвестен като “Краля на Финландия”. Той има шест победи на родна земя и шанс да постави нов рекорд в Световния рали шампионат – седем успеха в едно и също състезание. “Наистина това е един от най-любимите ми стартове и естествено най-успешните”, заяви временният лидер при пилотите. “Уверен съм, че мога отново да победя. Важно е да взема максимума точки и да увелича аванса си спрямо Себастиен Льоб. Да преследваш рекорди е прекрасно, но най-важна за мен ще бъде да победата над Себ.”
“Новият автомобил не се различава съществено от своя предшественик, но целият екип работи изключително усърдно, за да реализира наличните подобрения. Те са навсякъде и аз останах напълно доволен от тях по време на тестовете. Истинската проверка обаче идва в самото състезание. Сигурен съм, че ще видим разликата във Финландия”, допълни Грьонхолм.
Това е най-любимото рали и за Хирвонен, който ще отпразнува 27-ата си годишнина във вторник. Младият финландец няма търпение отново да застане зад волана. “Обожавам това състезание. Моите първи опити в рали спорта се случиха именно във Финландия, където имам сериозен опит по скоростните отсечки”, коментира Мико. “Понякога след скок моментално следва завой. В този момент от най-голямо значение е да запазиш идеалната състезателна крива. Когато това се случи, автомобилът се плъзга настрани с пълна скорост, а това ти дава най-прекрасното усещане в рали спорта.”
“Тук съм, за да победя. Но това е и целта на Маркус. Той вече има шест успеха, което означава, че съвсем няма да ми е лесно, напротив. Най-важното е да се опазиш от грешки. Скоростите са толкова високи, че и най-малкият пропуск или проблем може да те остави вън от надпреварата”, добавя младият финландец.
35-годишният Ал-Касими ще застане зад волана на Focus RS WRC06 за седмия си WRC-старт. “Първата поява на Абу Даби в Световния рали шампионат е от огромно значение за мен. Едва ли щяхме да имаме възможност да стартираме във Финландия без вярата и подкрепата на ADTA и Негово превъзходителство шейх Султан бин Тахнун Ал Найхан. След всички подготовки и тестове няма търпение да застана на старта и да видя Абу Даби в Световния рали шампионат.”
по материали на BP-Ford