Opel променя концепцията на своя голям SUV и го превръща в електрически автомобил. Наследникът на Grandland ще се произвежда в завода в Айзенах.
Дебютиралият през 2017 г. Grandland X беше първият модел на Opel, който премина на платформа от новата компания майка PSA и беше произвеждан в завод, собственост на френската група (Сошо). Но много неща се промениха междувременно: добавката „X“ изчезна след последния фейслифт през 2021 г. (вижте фотогалерията), PSA формира мултибрандовата мрежа Stellantis с групата FCA и Grandland вече не се произвежда в Сошо, а в Айзенах.
Актуалният Grandland (тук като plug-in хибрид със задвижване на четирите колела) е базиран върху платформата EMP2.
Заводът в Тюрингия ще остане роден дом за големия SUV на Opel и в бъдеще. Предстоят обаче още промени. Grandland, който в момента се предлага в бензинов, дизелов и plug-in хибриден вариант, в следващото си поколение ще мутира в чисто електрически автомобил. Все още не е ясно дали ще запази името си; официално Opel винаги нарича новия BEV SUV „наследник на Grandland“. И той отново ще промени техническата си база: от EMP2 (Efficient Modular Platform) към средната платформа STLA Medium на групата Stellantis.
Основните данни на платформата STLA Medium
Stellantis обяви ключовите данни на тази платформа през 2021 г. Тя позволява задвижване на предните, на задните или на всички колела, тъй като може да бъде оборудвана с електрически мотори на двата моста. Максималният пробег за варианта Medium е 700 километра, като за наследника на Grandland, чийто производствен старт е обявен за втората половина на 2024 г., са възможни два варианта на клетъчната химия: Stellantis възнамерява да предлага от 2024 г. както батерии без никел и кобалт, които освен екологичните би трябвало да притежават и ценови предимства, така и акумулатори на базата на никел с повишена енергийна плътност.
Stellantis инвестира повече от 130 милиона евро, за да приспособи завода в Айзенах за производството на електрическия наследник на Grandland. „Това решение е друга важна стъпка за Opel по пътя към декларираната цел да бъдем чисто електрическа марка в Европа до 2028 г.“, казва настоящият шеф на марката Флориан Хютел. Opel пое бившия завод на Wartburg в началото на 90-те години на миналия век и от 1992 г. произвеждаше в Айзенах Astra – новата тогава наследничка на Kadett, като първа собствена серия. През изминалите 30 години от конвейерите в Тюрингия са слезли над 3,7 милиона автомобила Opel.