Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нов производител на двигатели във Формула 1

05.05.2011 10:22

Бившият тим-шеф на BAR Крейг Полок ще отбележи своето завръщане във Формула 1 през 2013 г., когато оглавяваната от него компания PURE ще маркира своя дебют в шампионата като доставчик на двигатели.

PURE (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie) е основана изцяло с идеята да произвежда 1,6-литровите мотори, които ще изместят настоящите V8 през 2013 г. Вече са ясни и водещите фигури в компанията – бившият управителен директор на Renault Кристиан Контзен и експертът в областта на космическите технологии Робин Саутуел.

PURE е подписала договор за технологично партньорство с TEOS Powertrain Engineering, която е наполовина собственост на Mecachrome (компанията, която подготвя състезателните двигатели на Renault) и наполовина на IFP Energies Nouvelles. Именно TEOS Powertrain Engineering ще съдейства за дизайна и производството на новите двигатели.

„Целта на PURE е да бъде лидер в развитието на следващата генерация системи за задвижване, които трябва да отговарят на изискванията за по-чиста околна среда“, коментира бившият бос на BAR. „Промените в правилника за 2013 г. дават на PURE директна платформа за изпробване и валидизация на технологии, които в бъдеще могат да бъдат прилагани в други сфери на индустрията.“

Компанията на Полок може и да е малка в сравнение с ресурсите на автомобилните производители, но именно там е най-големият й плюс.

„Ако имаш 400 – 450 служители като при Mercedes или 300 като при Renault, то тогава ежедневните ти разходи са огромни. Начинът, по който ние работим и причината да можем да харчим по-малко средства в сравнение с производителите, е че разпределяме инженерите, инженерните групи и цялостната експертиза на индустриален принцип."

"Mecachrome ще сглобява, произвежда и конструира двигателите, на практика те ще са отговорни за производствения цикъл. Развойната дейност ще се прави от TEOS, IFP и D2T. Така че ние представляваме един много стегнат екип, а бидейки такъв, се нуждаем от много по-малко ресурси. Ето защо това ограничаване на разходите трябва да може да бъде насочено директно и към отборите и да им предоставим един достатъчно евтин силов тракт.“

PURE определено няма да разчита на случайността в бъдещия си проект, а напротив, ще заложи на опита, тъй като инженерният екип ще бъде оглавяван от Жан-Пиер Буди, който работи за Renault при подготовката на първия състезателен турбомотор на французите през 70-те години и отговаря за двигателите на Peugeot във Формула 1 през 90-те. Немалка част от персонала също има опит в шампионати от ранга на Формула 1 и Льо Ман, което е доказателство за сериозните намерения на новосформираната компания.

Базата на PURE ще бъде в Швейцария, но основната дейност по развитието и производството на двигателите ще се осъществява във Франция. Компанията планира първият мотор да бъде качен на дино стенда до края на годината.

Коментари
comments powered by Disqus