Първото поколение на Prius дебютира през 1997 г. при подписването на Протокола от Киото
Като лидер и пионер в хибридната електрическа технология, Toyota премина символичната граница от реализирани 15 млн. хибридни автомобила от пазарната премиера на иконичния модел Prius през 1997 г., първият пълен хибрид, произвеждан като масов автомобил;
Днес се предлагат 44 индивидуални модела, различни по размер и тип на каросерията , а хибридната електрическа технология на Toyota постига намаляване на СО2 емисиите до повече от 120 млн. тона в глобален мащаб.
Компанията реализира 2,8 млн хибридни автомобила в Европа, което я превръща във водещ автомобилен производител, постигащ намаляване на СО2 емисиите съобразно изискванията за 2020 и 2021 г. на Стария континент.
Хибридната технология на Toyota постига отлично намаляване на СО2 емисиите, като едновременно позволява на водачите достигане на 50% от градските им пътувания при нулеви емисии, чрез достъпен начин за подобряване качеството на въздуха в градските зони.
През януари тази година Toyota отбелязва рекорд от повече от 15 млн. хибридни електрически автомобила в световен мащаб от пазарната премиера на Prius през 1997 г. до днес.
Към днешна дата продажбите на хибридни електрически автомобили (HEVs) в Европа надвишават 2,8 млн единици с гама от 19 различни HEV модела за двете марки Toyota и Lexus, като през 2019 г. се равняват на 52% от общия обем и 63% от продажбите в Западна Европа.
Днес гамата от налични хибридни електрически автомобили на Toyota и Lexus в световен мащаб наброява 44, като бройката сериозно надминава оригиналния символ за визионерство в масовата електрификация на компанията. Решението на Toyota за разработка на хибридни електрически автомобили започва преди 25 години, когато Такеши Учиямада води екип за разработка на амтомобила на 21 век, който ще намали емисиите от парниковите газове, както и други вредни замърсители. Стартът на първото поколение на Prius е през 1997 г. по време на подписването на Протокола от Киото, което дава нов тласък на екологичното движение.
Днес, 15 млн. хибрида по-късно, Toyota има значителен принос към околната среда след като именно нейната хибридна технология спомага за намаляване на СО2 емисиите с повече от 120 тона към днешна дата в световен мащаб в сравнение с еквивалентните продажби на бензинови превозни средства. Хибридите естествено водят пътя към BEV и FCEV автомобили, докато Toyota вярва, че хибридните електрически автомобилите са основна част от бъдещия микс от електрифицирани превозни средства, 20-годишният опит в електрификацията захранва стратегията на компанията за многообразие в задвижващите системи.
Toyota предлага и ще продължи да предлага различни видове електрифицирани превозни средства, за да се постигне намаляване на вредните емисии, подлежащи на регулация, пазарната инфраструктура и изключителните потребителски нужди.
Компанията не вярва в използването само на един вид задвижване, а в бъдеще, в което участват разнообразни технологии за електрификация като HEV (хибридни електрически автомобили), PHEV (plug-in хибриди), BEV (електрически автомобили) и FCEV (захранвани от горивни клетки електрически превозни средства). За да осъществи визията си в Европа, Toyota планира да реализира 40 нови или обновени електрифицирани превозни средства до 2025 г., включващи всички технологии, както и поне 10 модела с нулеви емисии.
Хибридните електрически автомобили ще останат с основна тежест при задвижващите системи, които отговарят на потребителските нужди, но и които ще спомогнат за намаляване на вредните емисии, заедно с други видове електрифицирани превозни средства. Още с лансирането на първия Prius преди 20 години компанията цели именно това, както и изключителната цел за постигане на нулеви емисии по устойчив и масов начин.