Подготвят компактен електрически SUV автомобил с испански дизайнерски елементи
JAC и Volkswagen се обединиха, за да произведат нискобюджетни електрически автомобили в и за Китай. За тази цел очевидно ще се позоват на марката Seat , установила се вече в Китай, както издават първите изображения на новия модел.
Концернът Volkswagen обяви в средата на 2017 старта на съвместно предприятие с китайския автомобилен производител JAC. Двете компании държат по 50% от акциите на JAC-Volkswagen, срокът на съвместното предприятие е 25 години. Главната цел на компанията е разработване и производство на електрически автомобили за китайския масов пазар.
Изглежда разработването на първия модел върви доста бързо, както сочат подадените заявления във ведомство за патентоване на дизайна на каросерията.
Дори и в Китай малките SUV модели са хит
Новият електрически автомобил е предназначен да обслужва популярния сегмент на градските SUV модели и се базира на съществуващ JAC модел-iEV7S. Според дизайнерските скици автомобилът съответства до последния детайл като например линията на прозореца с извивката в задната част на JAC, само отпред и отзад, има леки промени в линията.
Тук все още неназованият модел неслучайно напомня на испанската дъщерна компания на Volkswagen - Seat. След неуспешния опит с Leon FR да утвърди марката като динамична вносна алтернатива в Китай, JAC и Volkswagen според съобщенията в медиите ще празнуват пускането на пазара на марката Seat за новите електрически автомобили.
След като властите вероятно настояваха за китайско име, сега явно ще се използва преводът на Seat: Xiyate. Логото на марката трябва до голяма степен да съответства на Seat-S. Съответните вдлъбнатини на емблемата също са видими на предната и задната част на JAC електро клонинга.
280- километров диапазон на пробега
Подробности относно задвижващата техника в JAC iEV7S автомобила все още са оскъдни. Неговият електрически двигател генерира 85 кВт и разполага с максимален въртящ момент от 270 Нютон метра.
Максималната скорост е 130 км/ч, съответстваща на максималната скорост от 120 километра на китайските магистрали. iEV7S би трябвало да изминава 280 километра с едно зареждане на батерията. Цената е около 26 500 евро преди приспадането на регионалното стимулиране и различни бонуси.
Китайското правителство е залегнало квота за много производители за електрически автомобили, която ще влезе в сила през 2019. Алтернативно задвижваните автомобили трябва да представляват до 10% от обема на продукцията и продажбите на марката.
Новата марка JAC и Volkswagen ще бъде изцяло фокусирана върху вътрешния китайски пазар, не е планиран експорт към други азиатски пазари или дори за Европа.