Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нов суперавтомобил от Ferrari

23.11.2021 11:23

Daytona SP3 e вдъхновен от култовия 330 P3/4 от 60-те

Мина доста време, откакто Ferrari показа за първи път новата си серия от особено редки и ценни модели Icona - през 2018 година дебютираха Monza SP1 и Monza SP2. Сега към тях се присъединява Daytona SP3 - суперавтомобил, вдъхновен от тройната победа на 24-те часа на Дайтона през 1967 година. Тогава Ferrari печели първите три места в надпреварата с 330 P3/4, 330 Р4 и 412 Р. Дизайнерите на съвременната класика са се постарали да направят модерна интерпретация на формите именно на митичния състезателен автомобил 330 P3/4.

В линиите на каросерията могат да бъдат открити сходства и с други състезателни легенди на италианската марка като 512 S, 712 Can-Am и 312 Р. Покривът е демонтируем тип тарга, а страничните огледала са монтирани на предните калници. Подвижната горна лайстна на предните светлини от своя страна напомня за култовите модели с повдигащи се фарове от миналото.

Аеродинамиката традиционно играе много важна роля за Ferrari, като при Daytona SP3 тя е издигната на пиедестал - от Скудерията определят модела като "Автомобилът с най-ефективна аеродинамика без използването на активни аеродинамични елементи, който Ferrari някога са създавали".

За задвижването отговаря V12 двигателя от 812 Competizione, който обаче тук е монтиран пред задния мост. 6,5-литровият агрегат с атмосферно пълнене е получил допълнителни 10 к.с. и вече разполага с 840 конски сили, с което това е най-мощният атмосферен двигател на Ferrari за всички времена. Максималният въртящ момент достига 687 нютонметра, а максималните обороти на двигателя са 9500. Повтаряме - девет хиляди и петстотин! Спринтът от място до сто километра в час се изпълнява за 2,85 секунди, ускорението до 200 се изпълнява за 7,4 секунди. Максималната скорост е над 340 километра в час.

Въпреки че цялото шаси е направено от карбон, теглото е 1485 кг, което не е точно лека категория. Седалките са интегрирани в шасито, поради което позицията на седене е почти вертикална, подобна на Формула 1. За намирането на оптимална позиция зад волана се грижи регулируемият блок на педалите.

Повечето функции в автомобила се управляват от мултифункционалния волан и от малкото на брой бутони на средната конзола. Зад волана има 16-инчов мултифункционален дисплей. Използваните материали са от най-високо качество - кожа, карбон и алкантара.

Разпределението на теглото между предния и задния мост е 44:56 процента. Системата за стабилност SSC версия 6.1 позволява контролирани дрифтове и още по-добро взаимодействие с останалите системи, свързани с управляемостта и поведението на автомобила. В състезателен режим електронните помощници могат да се изключват и изцяло.

Третият Ferrari Icona модел е обут със специални разработени за целта гуми Pirelli P Zero Corsa с размер 265/30 ZR20 отпред и 345/30 ZR21 отзад, джантите са с размери 9x20 цола отпред и 12,5x21 цола отзад. Предните дискове са с диаметър 398 милиметра, а задните - 380 милиметра.


Коментари
comments powered by Disqus