Porsche Taycan постави световно постижение на Северната дъга на Нюрбургринг
Porsche определя нови стандарти за изцяло електрически спортни автомобили с четири врати на Серната дъга на Нюрбурринг. Следователно, тест-пилотът Ларс Керн покори легендарната писта, известна като Зеления ад, за седем минути и 42 секунди. Времето за обиколка беше определено на 20,6-километровото трасе, което обикновено се използва за опити за рекорд. По време на изпитанието Ларс Керн управляваше предсериен Taycan.
„Taycan е подходящ и за състезателни писти и убедително доказа, че тук е най-предизвикателната писта в света“, обяснява Керн. „Отново и отново съм впечатлен от това колко стабилни са изцяло електрическите спортни автомобили, които се справят при високоскоростни участъци, като Кеселшен, и колко неутрално ускорява на тесни участъци, като на Аденауер Форсt.“
„Taycan отлично постигна своя Triple Endurance Run. Първо, нашият електрически спортен автомобил демонстрира ефективността на своите динамични характеристики като част от напрегнат тест, включващ 26 последователни скорости на ускорявания от нула до 200 км/ч. Тогава той измина 3425 км в рамките на 24 часа в Нардо без никакви проблеми и сега рекордът е на Северната дъга на Нюрбургринг, отбелязва Стефан Векбах, вицепрезидент по продуктовата гама на Taycan. „Многобройни фактори допринасят за това представяне и ефективността на силовия агрегат също при високи скорости. Те включват системите на шасито, които реагират за част от секундата, както и изключителната аеродинамика. "
Инженерите по разработката започнаха да тестват Taycan около Северната дъга в ранния етап на работата в симулатор, така че да могат да тестват и оценяват неговите резултати на виртуална състезателна писта. В този процес една от основните цели беше определянето на електрическата енергия с термично управление, които дават важен принос за постигане на времето за обиколка.
Преди: 24-часова издръжливост на писта и серия от ускорения
Taycan може да направи и двете, на състезателна писта и издръжливост: за 24 часа Porsche измина разстояние от точно 3425 километра с прототип на изпитание на високоскоростната писта Нардо (Италия). Това приблизително се равнява на разстоянието от Нардо до Тронхейм в Норвегия. При високите температури на южното италианско тестово трасе скоростта беше между 195 и 215 км/ч. При пикови външни температури от 42 градуса по Целзий и температура до 54 градуса по Целзий прототипът на Taycan доказа своите качества на дълги разстояния още преди старта на серийното производство. Тестът завърши без прекъсвания, тъй като прототипът просто трябваше да направи пауза за бързо спиране на зареждането и смяна на водача.
А в края на юли серийният автомобил ускори от нула до 200 км/ч не по-малко от 26 последователни пъти по състезателната писта. Средното време на ускоряването на пистата е под 10 сек. Разликата между най-бързите и най-бавните ускорявания е 0,8 сек.
Новият Taycan: първият изцяло електрически спортен автомобил от Porsche
Цялата гама от технически характеристики гарантира впечатляващо спортно представяне на Taycan:
• Taycan има два изключително ефективни електродвигателя на предния и задния мост и затова разполага със задвижване на всички колела. Системите за задвижване на всички колела и сцеплението работят със значително по-бързо от конвенционалните системи. Например, ако едното колело има повече плъзгане, електрическите двигатели го регулират в рамките на части от секундата.
• Вграденият Porsche 4D-Chassis Control анализира и синхронизира всички системи на шасито в реално време. Иновативните системи на шасито включват адаптивно пневматично окачване с трикамерна технология, включително електронно управление на амортисьорите PASM (Porsche Active Suspension Management), както и електромеханичната система за стабилизация на преобръщане Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), включително Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Рекордният автомобил също се отличаваше с управление на задната ос и 21-инчови гуми.
• Taycan е първият сериен автомобил със системно напрежение от 800 волта, а не обичайните 400 волта за електрическите автомобили. Предимствата включват високи нива на постоянна работа.
• Профилът на режимите на шофиране на новия Taycan предлага специални настройки за пълноценно използване на свойствата на изцяло електрическото задвижване. В режим Sport Plus заявките за водачи се изпълняват по изключително динамичен начин. В резултат на това стратегията за охлаждане и отопление на батерията е разработена за максимална ефективност. В същото време се отварят клапаните на охлаждащия въздух, задният спойлер се удължава рано за минимално повдигане, докато настройките на шасито се оптимизират за максимална ефективност на състезателната писта, а окачването трайно е поставено в най-ниско положение.