Производителят предлага персонализирани препоръки с използване на изкуствен интелект
Интелигентна поддръжка в реално време: Porsche оборудва своя Car Configurator с нова консултативна функция, която се основава на изкуствения интелект. Благодарение на така наречения „препоръчителен механизъм“, потребителите получават предложения за отделни опции на автомобила по време на процеса на конфигуриране. Изкуственият интелект определя подходящите опции от милиарди възможни комбинации в рамките на част от секундата. Всяка препоръка е уникална и съобразена със съответния клиент.
„Препоръчващият механизъм“ се основава на няколко милиона точки от данни от Car Configurator. За да го приложат, са обучени над 270 автомобила за машинно обучение за конкретни пазари и деривати - така наречените невронни мрежи. Те използват алгоритми за намиране на конкретни модели в данните, което дава възможност да се предвидят опции, които да осигурят възможно най-голяма полза за всеки отделен клиент въз основа на собствения им избор. В резултат на това препоръките са повече от 90% точни - което означава, че има средно 90% вероятност дадена функция да съответства на интереса на клиента. И тъй като „препоръчителният механизъм“ се самооптимизира въз основа на нови данни, този процент всъщност се подобрява с течение на времето.
„Използвайки изкуствен интелект в Porsche Car Configurator, ние улесняваме процеса на конфигуриране за нашите клиенти“, казва Аксел Бергер, мениджър на проекти в отдела за разширени анализи и интелигентни данни в Porsche. „Използваме тази технология, за да създадем наистина персонализирано онлайн изживяване, където показваме подходящи опции за оборудване - няма двама потребители, които да получават еднакви препоръки.“ Porsche се е погрижил особено да осигури защита на данните и анонимизиране, така че поверителността на потребителите остава защитена през цялото време.
Понастоящем клиентите на шест пазара за продажба могат да се възползват от тази оферта: в Германия, Китай, САЩ, Великобритания, Швейцария и Тайван; други ще последват. Те могат да получат достъп до виртуалната консултация чрез „механизма за препоръки“, като кликнат върху иконата на крушка в долната част на страницата. Като част от стратегията си за дигитализация, Porsche използва изкуствения интелект по начин, който е ясно насочен към полза за клиентите, преследвайки целта да вдъхнови клиентите, като разширя своя уникален продукт и опит с марката в онлайн сферата.