FIA отново ще коригира тестовете за огъване на пода на болидите във Формула 1, тъй като има опасения, че някои от отборите все още се опитват да заобиколят регулациите.
Международната автомобилна асоциация промени за първи път тестовата процедура, след като McLaren отправи запитване за възможността в конструкцията на болида да бъдат използвани компоненти, които позволяват на пода да се огъва при движение и резултират в по-добра скорост на правите и по-голяма стабилност при влизане в завой. Причина за интереса от страна на “Сребърните стрели” бе предположението, че по време на Гран при на Австралия отборът на Ferrari е използвал подобна технология, която е гарантирала превъзходството на F2007.
Новата процедура, която влезе в сила от Гран при на Малайзия, трябваше да сложи край на спекулациите в тази насока, но обстойното проучване от страна на FIA сочи, че някои от отборите все още се опитват да заобиколят правилата. В резултат проверката за огъване на пода на болида отново ще бъде променена, за да бъдат неутрализирани всички опити за използване на подвижни аеродинамични компоненти.
За старта в Испания тестовата процедура ще разчита на натиск от 2000 нютона (четирикратно увеличение), като правилото за отстраняване на всички компоненти, които се намират между монотуба и шасито остава. В допълнение FIA ще проверява върху равнина дали спорната конструкция е плоска и твърда при свалена предпазна дъска на пода. Специално внимание ще се обръща и на участъците, където автомобилът се позиционира върху платформата за проверка.
Международната автомобилна асоциация е скептично настроена относно аргументите на отборите, че използването на специфичните устройства е провокирано от нуждата да се избегнат повредите на пода при удар с бордюрите на пистата.
Техническият делегат на FIA Чарли Уайтънинг е изпратил писмено уведомление към всички тимове за новата тестова процедура и съображенията, относно прилагането й.