ФИА ще промени коренно схемата, по която оперират стюардите във Формула 1 с цел по-висока ефективност при налагането на наказания по време на състезателния уикенд.
В края на миналия сезон постоянният стюард Тони-Скот Андрюс освободи поста, който заемаше от началото на 2006 година. ФИА се възползва от възможността за промяна и преструктурира организацията на стюардите преди първия старт във Формула 1 този сезон.Постоянният стюард си партнираше досега с двама назначени състезателни стюарди – един международен и един който представя националната федерация. През 2008 година ФИА ще разчита на трима номинирани стюарди за всеки един старт от календара. Те ще се избират отделно за всяко едно състезание и ще си взаимодействат с официалния представител на Макс Мозли – Алън Донъли. От него се очаква да ръководи процеса по вземане на решения и да повиши ефективността в групата. За да се гарантира безпристрастността, номинираните от ФИА стюарди ще се избират измежду държави, които са напълно неутрални спрямо Формула 1, т.е. от страните, които нямат представители на стартовата решетка.
Новата система цели постоянство при интерпретацията на правилата и по-бързо вземане на решенията, за да се избегнат проблемите от миналия сезон. Една от грешките, станала причина за промените, е свързана с Гран при на Япония. Стюардите имаха нужда от цели пет дни, за да решат дали Хамилтън е провокирал индиректно сблъсъка между Уебър и Фетел на „Фуджи” в момента, когато колата за сигурност бе на пистата.