Skoda отговаря за бюджетните автомобили на индийския пазар
Новият главен изпълнителен директор на концерна Volkswagen, Херберт Дийс обяви новата структура: Отговорността за различните пазари ще се разпределя между марките, само Китай остава под юрисдикцията на концерна.
Ние разделяме отговорността върху повече рамене. В резултат на това в бъдеще решенията могат да бъдат вземани по много по-децентрализиран начин и Управителния съвет на концерна ще може да се съсредоточи върху по-важни стратегически въпроси. Това ще направи Volkswagen по-бърз, по-гъвкав и по-ефективен ", заяви Херберт Дийс, изпълнителният директор на концерна.
VW ще произвежда в САЩ, Seat в Северна Африка, Audi в Азия
В съобщение за пресата се казва: "Отговорността за регионите в концерна Volkswagen ще бъде разпределена както следва: Марката Volkswagen ще поеме управлението на Северна Америка, Южна Америка и региона на юг от Сахара. Seat поема разрастващия се пазар в Северна Африка. Audi контролира Близкия изток и Азиатско-тихоокеанския регион без Китай. Китай остава под ръководството на концерна. В бъдеще Skoda ще отговаря за пазарите в Русия и Индия и с проекта "Индия 2.0" и съответната моделна офанзива на марката Volkswagen и Skoda ще укрепи устойчиво позициите на концерна на растящия пазар в Индия. Подготовката за местно развитие и производство на новите, технически модерни модели вече е в разгара си .
Евтин автомобил за Индия
Индийският пазар е особено чувствителен спрямо цените. Така, многократно проваленият проект "евтин автомобил" или бюджетен автомобил е очевидно преди реализация - под ръководството на марката Skoda. През 2009 Volkswagen се опитваше да се утвърди на индийския пазар чрез сътрудничество и участие в Suzuki. Но през 2011 Suzuki загуби желанието за видимо неоспоримата прегръдка на германците. Едва през 2015 VW се зае да продаде приблизително 20-процентния си дял в Suzuki. Японците имат господстващо положение на индийския пазар с дъщерното си Maruti – като през 2017 техният пазарен дял се състои от завидните 49%. С "технически модерни модели с модерен облик" Skoda и VW сега трябва да се конкурират с изключително мощен противник.
Това ще бъде успешно със силно регионализиране на развитието и производството. В прессъобщението за новата корпоративна структура се казва: "Целта на неоспоримото дефиниране на регионалната отговорност е да се реагира бързо и точно спрямо нуждите на пазара и нуждите на клиентите, на базата на местните знания и умения, както и на интензивното сътрудничество с местните партньори. Регионалната водеща марка има задачата да синхронизира стратегията на концерна за региона, която й е възложена в координация с марките на място и да координира дейностите на марката, партньорствата и повишаването на синергиите ". Достатъчно е това да се направи за Skoda – това е първоначално планираното решение за 2017, кога и дали чехите ще стъпят на американския пазар, Skoda го отложи, поради ангажимента с бюджетния автомобил.
Индийско-китайски модел
Сътрудничеството си с индийския производител Tata (собственик на Jaguar Land Rover) Skoda отмени още през август 2017 година. Поради това още не е на дневен ред дали бюджетният автомобил ще бъде произвеждан в сътрудничество с китайски национални компании или производствени партньори. Това би могло да стане, защото за индийския автомобилен пазар, третата по големина в света страна след Китай и САЩ, след 2010 год. ще бъдат предприети много по-строги законови разпоредби относно отработените газове и краш тестовете. Също така е възможно VW и Skoda "технически перспективни модели за мащабите" на Индия да бъдат частично електрически автомобили, Китайската нишка ще бъде особено ценна - Elektro-SUV Sol E20X ще трябва да бъде един от най-евтините е-автомобили на китайския пазар, докато модулната електро конструкция (MEB) е твърде скъпа.
В нашата галерия можете да видите студии на VW SUV за китайския пазар.