Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новата Dacia Duster: Автентичният кросоувър

22.06.2021 11:48

По-приветливият ѝ интериор се отличава с нова тапицерия, нови подглавници и висока конзола

Екстериорен дизан
 
Дързък стил


Представена в новия цвят оранжев „Аризона“, новата Dacia Duster се отличава с по-съвременен дизайн. Всяка стилистична еволюция е целенасочена: тя позволява подобрение на аеродинамиката за по-висока ефективност.

Новата Dacia Duster възприема стилистичните кодове на новата визуална идентичност на Dacia, представени за първи път при новите Sandero, Sandero Stepway и Logan. Новите фарове въвеждат Y-образни дневни светлини. Нова форма, от която са вдъхновени 3D релефите на новата хромирана решетка. По-съвременна, тази нова предна част подчертава характера на новата Dacia Duster.

Постоянно включените предна (тип ECOLED) и задна оптика въвеждат новия светлинен подпис на Dacia. Duster е първият модел на Dacia, оборудван с LED мигачи. Тази технология е използвана и за късите светлини (автоматични като стандартно оборудване) и за осветлението на регистрационния номер. В допълнение към по-ниската консумация на енергия светодиодите осигуряват по-добро осветление както през деня, така и през нощта, за да имате по-добра видимост и за да ви виждат по-добре.

Благодарение на съвместната работа на дизайнерите и инженерите аеродинамиката се развива със стил. Дизайнът на новия заден спойлер и на новите 16- и 17-инчови алуминиеви джанти е разработен в аеродинамичния тунел. Всички СО2 оптимизации (нови колесни лагери и гуми, LED осветление), сред които въздушното съпротивление на новата Dacia Duster (SCx), позволяват намаляване на емисиите на CO2 до 5,8 г при версията със задвижване на четирите колела.

И тъй като намаляването на емисиите на CO2 върви ръка за ръка с по-ниския разход на гориво, подобрената аеродинамика на Duster облагодетелства двойно нейните клиенти.

Интериор и оборудване

Новата Dacia Duster се грижи за комфорта на своите пътници. По-приветливият ѝ интериор се отличава с нова тапицерия, нови подглавници и висока централна конзола с широк плъзгащ се подлакътник. Той също така предлага две мултимедийни системи с нов 8-инчов сензорен екран.

Тапицерията на седалките на новата Duster е изцяло нова. Тъканите и формата на новите подглавници осигуряват подобрена ергономичност и опора. Тъй като са по-тънки, те позволяват и по-добра видимост в купето за пътниците на двата реда седалки.

Голямото нововъведение е появата на висока централна конзола с широк подлакътник, плъзгащ се на 70 мм. Тя има затворено място за съхранение от 1,1 литра и два USB порта за зареждане на мобилно устройство за пътниците на задната седалка в зависимост от нивото на оборудване.

Независимо от версията, стандартното оборудване включва бордови компютър, автоматични активиране на светлини и ограничител на скоростта с бутони с подсветка на волана.

В зависимост от версиите се предлагат автоматична климатична система с цифров дисплей, круиз контрол с управление с подсветка от волана, отопляеми предни седалки и карта „свободни ръце“.

Освен аудио оборудването Dacia Plug & Music (радио, MP3, USB и Bluetooth) се предлагат две нови интуитивни мултимедийни системи: Media Display и Media Nav. Затова и на таблото намира място нов 8-инчов сензорен екран.

С Media Display оборудването включва 6 високоговорителя (от които 2 „бумера“ и 2 куполни туитъра отпред), DAB радио, Bluetooth® свързаност, два USB порта и репликиране чрез кабел на съдържанието на смартфон, съвместим с Apple CarPlay® и Android Auto®. Специалните бутони на волана позволяват да активирате гласово разпознаване и по този начин да управлявате гласово асистента на iOS или Google на смартфона.

С Media Nav мултимедийната система е обогатена с автомобилна навигация и с Wi-Fi (безжична) свързаност за Apple CarPlay® и Android Auto®.

Интерфейсът Media Display и Media Nav включва раздел „Автомобил“, позволяващ по-специално достъп до информацията за икономичното шофиране или при версията със задвижване на 4 колела до 4x4 Monitor (висотомер, инклинометър, компас и др.).
 
Мултифункционалност

Вярна на своето ДНК, Dacia Duster е автентичен SUV: семеен и приключенски. Благодарение на нейния висок пътен просвет, новите гуми и специалната система 4x4 Monitor (при версията със задвижване на 4 колела) тя е удобна както на пътя, така и по неутъпкани пътища.

Новата Dacia Duster е векиедневният спътник на пътя и извън него. За да пътувате в пълно спокойствие, тя предлага и действителни подобрения за всички терени, по-специално благодарение на:

•    Пътен просвет от 217 мм при задвижване на 2 колела и 214 мм при задвижване на четирите колела
•    Вентрален ъгъл 21°
•    Преден ъгъл на заход 30°
•    Заден ъгъл на заход 34° при версия 4x2 и 33° при версия 4x4

При версията със задвижване на 2 колела новата Dacia Duster е оборудвана стандартно с екологични, оптимизирани по отношение на CO2 гуми, предлагащи 10% подобрение на съпротивлението при търкаляне.
При версията 4x4 гумите отговарят на официалната маркировка 3PMSF. Отличното сцепление, което осигуряват, премахва необходимостта от гуми за сняг през зимата.

Налична при версията 4x4, оборудвана с Media Display или Media Nav, системата 4x4 Monitor предоставя множество информация на централния екран:

Страничен инклинометър: тази информация помага да се прецени страничният наклон на автомобила между лявата и дясната страна при неравни пътни условия.

Ъгъл на наклон: тази информация помага да се преценят стръмните склонове и изкачвания, като се използва информацията от асистентите за потегляне по наклон или адаптивния контрол на спускане по наклон
Компас: вече на разположение от 0 км/ч, той помага да се ориентирате спрямо магнитните полюси на Земята.
Висотомер: надморската височина се показва в първата част на екрана, а разликата в нивото – във втората част.
След шофиране офроуд или в планината системата 4x4 Monitor показва обобщена история на данните за пътуването.

Двигатели
 

Гамата двигатели е напълно обновена, за да съчетае удоволствието с по-ниските нива на емисии на CO2. Новата Dacia Duster вече се предлага с 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC с TCe 150, а версията ECO-G 100 има LPG резервоар с капацитет, увеличен с почти 50%, или 49,8 литра.

Новата Dacia Duster вече се възползва от 6-степенна автоматична скоростна кутия EDC, налична с двигателя TCe 150 при версия със задвижване на 2 колела. Тя предлага комфорта и удобството на автоматичната скоростна кутия, като същевременно поддържа разход на гориво и нива на емисии на CO2, близки до тези на механичната скоростна кутия.

Скоростната кутия EDC (съкращение от Efficient Dual Clutch или Ефективен двоен съединител) има два съединителя: един съединител за нечетните предавки (1,3,5) и един за четните (2,4,6 и заден ход). Смяната на предавките се управлява от електрически задвижващи механизми. Те се контролират от компютър, който избира идеалната предавка според изискванията на водача. При смяна на предавката съединителят се отваря, като едновременно с това съединителят на следващата предавка се затваря. Смяната на предавките е бърза, предаването на въртящия момент е непрекъснато. Липсата на загуба на енергия и придърпване допринася за ефективността и комфорта.

EDC системата гарантира намаляване на въртенето на двигателя, като гарантира, че автомобилът е на възможно най-високата предавка за дадена скорост, като по този начин осигурява перфектен контрол на разхода на гориво и емисиите на CO2.

Новата Dacia Duster се възползва от пълната гама двигатели, предназначени за всякакви начини на употреба и отговарящи на стандарта Euro 6D Full.

-    Дизел: dCi 115, в 2 или 4 задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия
-    Бензин:
-    TCe 90 с 2 задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия
-    TCe 130 с 2 задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия
-    TCe 150 с 4 задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия
-    TCe 150 с 2 задвижващи колела, съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия
-    Двугоривна бензин/LPG: ECO- G 100 с 2 задвижващи колела, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия

Dacia е единственият производител, който предлага двугоривен двигател на бензин-LPG за всички свои термични модели под етикета ECO-G. Интегрирането на тази доказана технология в оригиналното оборудване на двигателя ECO-G 100 е гаранция за сигурност и надеждност. Срокът на гаранцията на производителя, интервалите за дейности по поддръжка и капацитетът на багажника са идентични с бензиновата версия. Резервоарът за LPG е разположен на мястото на резервното колело, под пода на багажника.

Когато се движи с LPG, новата Duster ECO-G отделя средно 9,5% по-малко CO2 от еквивалентен бензинов двигател. Освен това тя предлага повече от 1235 километра пробег благодарение на своите два резервоара, осигуряващи близо 100 литра кумулативен полезен капацитет: 50 литра бензин и 50 литра LPG (общ капацитет 62 литра). Полезният капацитет на Duster LPG е увеличен с 16,2 литра в сравнение с предишното поколение, което допринася за допълнителен пробег от над 250 километра.

На волана преминаването от едно гориво на друго става незабавно и незабележимо. Новият превключвател за бензин-LPG, по-ергономичен и по-добре интегриран, може да се управлява ръчно по всяко време от водача. Преминаването към бензин става автоматично, ако резервоарът за LPG е празен.

3,5-инчовият TFT екран на бордовия компютър информира водача за нивото на гориво в 2-та резервоара.

LPG съчетава лесно използване, удоволствие от шофирането, намаляване на емисиите на CO2 и голям пробег с Dacia.

Сигурност и системи в помощ на водача

В допълнение към ограничител на скоростта и ESC от последно поколение – стандартно оборудване, и круиз контрол с управление от волана (допълнително оборудване в зависимост от версиите), новата Dacia Duster има множество системи в помощ на водача.

Активно между 30 км/ч и 140 км/ч, предупреждението за наличие на обект в „сляпата“ точка предупреждава водача за потенциален сблъсък с друг автомобил в мъртвата точка. Четири ултразвукови сензора (2 разположени в задната част на автомобила и 2 в предната) засичат движещи се превозни средства – включително на две колела – в зоната на мъртвата точка на видимост. Ако в тази зона има автомобил, в съответното огледало за обратно виждане ще светне LED индикатор. Ако е включен мигачът, докато в мъртвата точка на видимост има автомобил, LED индикаторът в огледалото за обратно виждане примигва.

Четири ултразвукови радара, разположени на задната броня, активират звукова система за подпомагане на водача при маневри. В зависимост от версията те могат да бъдат придружени от задна камера, която показва на централния екран динамични линии за насочване и визуални предупреждения при приближаване на препятствия.

Когато водачът премести крака си от педала на спирачката, тази система предотвратява движението на автомобила назад за повече от две секунди при потегляне по наклон, като по този начин му дава време да натисне педала на газта без риск автомобилът да потегли назад.

Особено полезна при шофиране офроуд или при спускане по наклон, тази система, която може да се активира с бутон на таблото, действа върху спирачките, за да предотврати увеличаване на скоростта на автомобила и по този начин да осигури адаптивна скорост на движение (според изискванията на водача) от 5 до 30 км/ч. Работи на 1-ва предавка и на заден ход. Водачът вече не използва педалите на газта и спирачката, а само волана.

Системата MultiView Camera (четири камери: една предна, две странични и една задна) позволява на водача да се запознае по-добре със средата, заобикаляща автомобила. Страничните камери, разположени под огледалата за обратно виждане, позволяват директно визуализиране на предните колела с цел прецизно позициониране на автомобила. Тази система е много полезна за маневри при паркиране или в сложни офроуд ситуации. Активира се незабавно при преминаване на задна предавка и ръчно чрез бутона „MVC“ на контролите тип клавиши на пиано. Навигационният екран показва само една камера. Камерата автоматично променя ъгъла си при преминаване на предна предавка. Системата се дезактивира чрез натискане на бутона „MVC“ или когато скоростта на автомобила е над от 20 км/ч.


 

Коментари
comments powered by Disqus