Красивите планове за задно предаване и 6-цилиндрови планове отпадат
Неотдавна Mazda обявиха, че наследникът на модела 6 ще се базира на новата, разработена съвместно с Toyota платформа със задно задвижване, като съответно ще се предлага на пазара с избор между задно или двойно предаване, ще има шестцилиндрови мотори и изобщо ще се устреми към премиум сегмента в класа.
Тези дни обаче Йоахим Курц, който е ръководител на развойната дейност на компанията за Европа, попари надеждите на феновете в тази насока. Той казва, че "Щеше да е прекрасно наследникът на 6 или ново голямо купе да получат задно предаване и предно разположен шестцилиндров мотор", само че това няма да се случи поради икономически съображения и марката ще продължава да залага все по-силно на SUV модели, тъй като пазарът на седани и комбита се свива все повече, особено в Европа.
Иначе новата платформа Large Architecture е вече факт и дебютира при модела СХ-60, и несъмнено ще се използва и при други модели, но най-вероятно всички те ще бъдат SUV или кросоувъри с двойно задвижване. "Шестицата" обаче поне в обозримо бъдеще ще бъде на старата платформа с предно предаване, като догодина се очаква сериозно обновление.